۹ آبان ۱۳۹۳، ۱۳:۲۱

مرگدری:

ارزیابی معاون اجرایی رییس جمهور از پیشرفت راه آهن گرگان اینچه برون مثبت بود

ارزیابی معاون اجرایی رییس جمهور از پیشرفت راه آهن گرگان اینچه برون مثبت بود

گرگان - خبرگزاری مهر: معاون برنامه ریزی و اشتغال استانداری گلستان با اشاره به حضور معاون اجرایی رییس جمهوری در گلستان گفت: در این سفر بازدیدی از راه آهن گرگان اینچه برون انجام شد و ارزیابی آقای شریعتمداری از روند اجرای طرح مثبت بود.

علی مرگدری در گفتگو با خبرنگار مهر، افزود: پروژه راه آهن گرگان - اینچه برون طرح بین المللی استان و کشور است که  از ابتدای سال پیگیر اقدامات اجرایی و مالی آن بودیم.

وی افزود: با این پیگیری ها و مساعدت رییس جمهور منابع مورد نظر در تکمیل این طرح تامین شد و نیازهای پیمانکار برای ادامه اجرای آن هم بر طرف شد.

وی با بیان این که فاز اجرایی تکمیل این طرح از مرداد ماه آغاز شد، اضافه کرد: پیشبینی می شد اجرای این پروژه تنوع زیاد داشته باشد به همین دلیل معاونان وزارت راه و شهرسازی ماهیانه بازدید دارند.

مرگدی با بیان این که پروژه بین المللی است و قرار است کریدور شمال به جنوب کشور هم باشد، اظهار کرد: معاون اجرایی رییس جمهور هم با توجه به اهمیت موضوع بازدیدی از پروژه داشتند و در مجموع از روند پیشرفت طرح اعلام رضایت کردند.

وی تصریح کرد: در این بازدید تاکید شد با توجه بر این که پیمانکار که با قوت ورود کرده و در بخش راه و شهرسازی هم همکاری خوبی صورت گرفته راه آهن گرگان اینچه برون با دقت و سرعت بیشتری برای افتتاح به موقع آماده شود.

معاون برنامه ریزی استانداری گلستان تاکید کرد: به دلیل اهمیت این طرح در کشور و استان از مسئولان تقاضا کردیم موارد را از نزدیک بررسی کنند و این درخواست با جواب مثبت مسئولان کشوری رو به رو شد و در این بازدید ها توصیه ها و تصمیمات جدیدی هم گرفته شد.

مرگدری درباره تاریخ بهره برداری اعلام کرد: زمان های اعلام شده از سوی برخی مسئولانی استانی و کشوری صرفا گمانه زنی بوده و هنوز برای افتتاح جای بحث زیادی وجود دارد، لذا نمی توان زمان دقیقی برای آن اعلام کرد.

وی در ادامه به بازدید شریعتمداری از هتل بوتانیک گرگان اشاره کرد و افزود: با تلاش پیمانکار و پیگیری هایی که انجام شده در نظر است این طرح قبل از افتتاح راه آهن تکمیل شود.

وی بیان کرد: متاسفانه گلستان هتل با کیفیت و ۴ یا ۵ ستاره ندارد و بخش گردشگری استان از نبود امکانات رفاهی از این قبل رنج می برد، لذا افتتاح این هتل کمک بزرگی به بخش گردشگری استان خواهد بود.

به گزارش خبرنگار مهر، پروژه بین المللی راه آهن گرگان اینچه برون در ادامه مسیر راه آهن آسیایی قزاقستان به ایران است که آغاز آن در دولت گذشته کلید خورد و یکبار در دولت دهم هم افتتاح شد اما متاسفانه این طرح کامل نشده بود بیش از ۲۵ درصد آن که شامل ایستگاه ها و زیرساخت ها بود تکمیل نشده بود. این طرح در دولت یازدهم دوباره از سر گرفته شد و قرار است آسیای میانه را به جنوب کشور و اروپا متصل کند.

 طول راه اهن گرگان - اینچه برون - اترک - برکت در ۳ کشور قزاقستان، ترکمنستان و ایران حدود ۹۰۸ کیلومتر و در شرق دریای خزر ساخته شده که ۱۲۰ کیلومتر آن در قزاقستان، ۷۰۰ کیلومتر در ترکمنستان و ۸۸ کیلومتر در ایران قرار دارد و این خط ریلی کشورهای ' سی. آی. اس ' (CIS) را به خلیج فارس و کشورهای جنوب شرق آسیا متصل می کند.

کد خبر 2413205

برچسب‌ها