۹ آبان ۱۳۹۳، ۱۵:۱۳

آیت الله شاهچراغی:

جنایاتکاران داعش می خواهند با قتل عام مردم شکستهای اخیر خود را جبران کنند

جنایاتکاران داعش می خواهند با قتل عام مردم شکستهای اخیر خود را جبران کنند

سمنان – خبرگزاری مهر: نماینده ولی فقیه در استان سمنان با اشاره به اتفاقات و جنایاتی تکفیری های داعش در منطقه و قتل عام ۱۹۰ نفر از اهل سنت گفت: این جنایاتکاران می خواند با این عمل شکستهای اخیر خود را جبران کنند، اقداماتی که از همان جنس جنایتهای دشمنان امام حسین(ع) در روز عاشورا و امثال عمر بن سعد است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید محمد شاهچراغی در خطبه های این هفته نماز جمعه سمنان ضمن تاکید بر اینکه حوادث اخیر اصفهان جنایتی بزرگ بود که می طلبد تا مسئولان ضمن شناسایی عاملان آن اهتمام ویژه ای برای برخود با ایشان داشته باشند، تصریح کرد: آنچه در این اتفاق خیلی بی ربط بود ارتباط آن با فریضه امر به معروف و نهی از منکر است که بعضی رسانه ها و وبسایت ها به آن دامن زدند.

وی با تصریح بر اینکه اگر این واقعه را نوعی جنایت بدانیم کار آنهایی که به آن دامن زدند نوعی خیانت در حق نظام مقدس جمهوری اسلامی و ملت است، افزود: امیدواریم ارتباط دادن حوادث اصفهان به امر به معروف و نهی از منکر جاهلانه بوده و عمدی در کار نبوده باشد.

عضو مجلس خبرگان رهبری آمران به معروف و ناهیان از منکر را فرزندان پاک نظام توصیف کرد که دلشان برای مردم و کشور می تپد و تاکید کرد: این عزیزان هرگز چنین جنایتی را نخواهند کرد.

آیت الله شاهچراغی با یادآوری فرارسیدن سالروز یوم الله ۱۳ آبان و همزمانی آن با عاشورای حسینی گفت: این مهم نباید باعث شود که روز ۱۳ آبان کمرنگ شود و شعارهای ضد استکباری و در راس آنها آمریکا، اسرائیل و انگلیس باید پر رنگ تر از قبل باشد.

وی استکبارستیزی و مبارزه با ظلم را مهمترین درس از واقعه عظیم عاشورا ذکر کرد و افزود: قیام امام حسین(ع) به مهم ما درس مبارزه با زورگویان عالم را داد و این درس در تاریخ ماندگار ماندگار شد.

خطیب جمعه سمنان اقامه نماز ظهر عاشورا را از مهمترین پیامهای امام حسین(ع) و مورد توجه جوانان و نوجوانان هیئتی دانست که در هیچ شرایطی نباید تعطیل شود و تصریح کرد: اگر می خواهیم پیرو واقعی امام حسین(ع) باشیم، باید در همه امور به ایشان اقتدا کنیم.

آیت الله شاهچراغی در خاتمه با اشاره به اتفاقات و جنایاتی تکفیری های داعش در منطقه و قتل عام ۱۹۰ نفر از اهل سنت گفت: این جنایاتکاران می خواند با این عمل شکستهای اخیر خود را جبران کنند، اقداماتی که از همان جنس جنایتهای دشمنان امام حسین(ع) در روز عاشورا و امثال عمر بن سعد لعنت الله علیه است.

کد خبر 2413255

برچسب‌ها