۱۰ آبان ۱۳۹۳، ۱۷:۱۳

حجت الاسلام كارگر:

هيئت عزاداری روحانيون ميزبان برنامه 13 محرم يزد هستند

هيئت عزاداری روحانيون ميزبان برنامه 13 محرم يزد هستند

يزد ـ خبرگزاري مهر: معاون فرهنگی اداره كل تبليغات اسلامی استان يزد با اشاره به برگزاری مراسم نمادين طايفه بنی اسد گفت: هيئت عزاداری روحانيون امسال ميزبانی از برنامه 13 محرم را بر عهده دارند.

حجت الاسلام علی كارگر در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: هیئت عزاداری روحانیون از سال گذشته در یزد راه اندازی شده و بر اساس برنامه زمان بندی شده، امسال نخستین هیئت حاضر در مراسم آیینی طایفه بنی اسد هستند و پذیرایی و میزبانی این مراسم را نیز بر عهده دارند.

وی عنوان كرد: مراسم بنی اسد، مراسمی آیینی است كه در یزد قدمتی ۱۰۰ ساله دارد و توسط مرحوم وزیری، از علمای به نام یزد پایه گذاری شده است.

كارگر خاطرنشان كرد: این مراسم همزمان با سالروز دفن شهدای كربلا برگزار می شود و از آنجا كه طایفه بنی اسد، تنها طایفه ای بود كه به كمك امام سجاد(ع)، شهدای كربلا را تشییع و خاكسپاری كرد، این مراسم نمادین به نام طایفه بنی اسد نام گرفته است.

وی افزود: در این مراسم، گروهی از عزاداران حسینی در كسوت طایفه بنی اسد ظاهر می شوند و به طور نمادین اقدام به دفن شهدای كربلا و عزاداری می كنند.

كارگر با بیان اینكه هیئت های مذهبی همواره در این مراسم حضوری منسجم دارند، بیان كرد: با توجه به محدودیت زمانی این مراسم، همه هیئت ها امكان عزاداری در این مراسم را پیدا نمی كنند به همین دلیل بر اساس قرعه كشی، بین ۱۰ تا ۱۲ هیئت انتخاب شده و در این مراسم به عزاداری می پردازند.

معاون فرهنگی اداره كل تبلیغات اسلامی استان یزد ادامه داد: این مراسم امسال در روز جمعه، ۱۳ محرم از ساعت ۷ تا ۱۱:۳۰ در مسجد ملا اسماعیل برگزار می شود.

وی از عموم مردم یزد برای شركت در این مراسم دعوت كرد و از هیئت های مذهبی نیز خواست تا در مراسم بر اساس برنامه زمان بندی شده حاضر شده و نظم و انضباط مراسم را رعایت كنند.

کد خبر 2414015