۱۴ آبان ۱۳۹۳، ۱۲:۲۸

«مکبث» تحسین‌شده به «طبقه حاکم» پیوست

«مکبث» تحسین‌شده به «طبقه حاکم» پیوست

جیمز مک‌آوی که بازیگر تحسین شده نقش «مکبث» و بازیگر شناخته شده سینمای جهان، قرار است در جدیدترین تجربه تئاتری خود با نمایش «طبقه حاکم» روی صحنه برود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از هالیوود ریپورتر، مک‌آوی که برای بازی در نقش «مکبث» پادشاه خونخوار اسکاتلندی تحسین همه‌گان را برانگیخت، قرار است در نقش معروف دیگری که توسط پیتر اوتول بازیگر شهیر سینمای جهان در سال 1972 ایفا شده بود، به صحنه تئاتر بازگردد.

جیمز مک‌آوی که از بازیگران مشهور سینما و تئاتر انگلستان است، قصد دارد با کارگردانی جیمی لوید به ایفای نقش نجیب‌زاده متوهم دیگری به نام «جک» در اجرای مجدد کمدی سیاه «طبقه حاکم» بپردازد.

جیمز مک آوی

نمایشنامه «طبقه حاکم» نوشته پیتر بارنز برای اولین بار در سال 1968 نوشته شده و در سال 1972 آداپته‌ای از آن در سینما تولید شد که پیتر اوتول بازیگر شهیر سینمای جهان برای بازی در این فیلم و نقش «جک»، نامزد دریافت جایزه اسکار شد.

«جک» شخصیت روانی و شیزوفرنی است. این نمایش در پایان سال جاری میلادی در لندن اجرا می‌شود.

جیمز مک‌آوی در فیلم‌های مطرح متعددی همچون «ترنس»، «آخرین پادشاه اسکاتلند»، «ایستگاه آخر» و «مردان ایکس» به ایفای نقش پرداخته است. 

پیتر بارنز نمایشنامه نویس و فیلمنامه نویس انگلستان، متولد سال 1931 است که در سال 2004 درگذشت. نمایشنامه «طبقه حاکم» اولین اثر این نمایشنامه نویس است که در سال 1968 نوشته شد. نمایش‌های «خنده» و «دماغ‌های قرمز» از دیگر آثار او هستند.

کد خبر 2414535