۱۳ آبان ۱۳۹۳، ۹:۳۱

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری:

آثار حجمی متناسب با هویت ملی و مذهبی در تهران نصب می‌شوند

آثار حجمی متناسب با هویت ملی و مذهبی در تهران نصب می‌شوند

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری تهران بر برنامه ریزی این سازمان برای نصب آثار حجمی متناسب با هویت ملی، مذهبی و فرهنگی در مناطق مختلف شهر تهران تأکید کرد.

جمال کامیاب در مراسم رونمایی از مجسمه برنزی «عصر عاشورا» در میدان امام حسین (ع) در روز تاسوعای حسینی درباره این اقدام سازمان زیباسازی شهرداری تهران به خبرنگار مهر گفت: این اثر توسط استاد سیاووش سلیمی برگرفته از ایده تابلوی استاد فرشچیان ساخته شده است. وزن زمین این اثر 2 تن و نیم و وزن کل آن در مجموع 8 تن و نیم است و به طور کامل از برنز ساخته شده است. استاد سلیمی برای ساخت این اثر 15 ماه زمان صرف کرد.

وی با بیان اینکه ساخت مجسمه‌ای برنزی در این حجم و وقت کار بسیار سختی است، یادآور شد: روز تاسوعای حسینی بهترین فرصت برای رونمایی از این مجسمه بود که به مناسبت ماه محرم و بزرگداشت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در میدام امام حسین که مزین به نام سالار شهیدان است، نصب شده است. خوشحالیم که چندین ماه زحمت استاد سلیمی به نتیجه رسید و شاهد رونمایی این مجسمه هستیم.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری تهران با اشاره به اینکه این سازمان در بخش آثار حجمی در مناسبت‌ها و موضوعات مختلف، آثاری را در سطح شهر تهران نصب کرده است، تأکید کرد: از این پس نیز تمام توان خود را برای نصب آثار حجمی و همچنین اجرای دیوار نگاری‌ها با موضوعات مختلفی که متناسب با هویت ملی، مذهبی و فرهنگی ما هستند، خواهیم گذاشت.  

کامیاب درباره اقدامات انجام شده در زمینه نصب آثار حجمی در ماه محرم در دیگر مناطق شهر تهران، توضیح داد: ما بر اساس وظیفه‌ای که برای کل شهر تهران داریم، به مناسبت ماه محرم بیش از 150 اثر حجمی را در مناطق مختلف و به صورت موقت نصب کردیم. در کنار این آثار حجمی، تبلیغات محیطی شامل چندصد هزار مترمربع تابلوها، پرچم‌ها و جملات عاشورایی در کل سطح شهر تهران نصب شده‌اند که همه مردم شهر شاهد آن‌ها هستند.

وی افزود: نصب آثار موقتی نظیر «کجایید ای شهیدان خدایی» در میادین مختلف شهر تهران نیز از دیگر اقدامات سازمان زیباسازی شهرداری به مناسبت ماه محرم، است.

کد خبر 2414848

برچسب‌ها