۱۲ آبان ۱۳۹۳، ۱۶:۵۸

حرم شاه عبدالعظیم(ع) میزبان هیئت های عزاداری/ برگزاری محفل انس با قرآن در شب عاشورا

حرم شاه عبدالعظیم(ع) میزبان هیئت های عزاداری/ برگزاری محفل انس با قرآن در شب عاشورا

ری - خبرگزاری مهر: آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع)، در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی میزبان هیئتهای عزاداری است که از سراسر کشور، تهران و شهرری برای عزاداری به آستان مقدس مشرف می شوند.

به گزارش خبرگزاری مهر، از ابتدای امروز، تاسوعای حسینی، هیئت های عزاداری سینه زن و زنجیر زن در صحن ها و مسیرهای منتهی به آستان مقدس حرم عبدالعظیم الحسنی(ع) به عزاداری پرداختند.

بنا به سنت قدیمی، مقصد نهایی همه دسته های عزاداری در روزهای تاسوعا و عاشورا پس از برگزاری مراسم سوگواری، آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسن(ع) است و دسته های عزادار در بارگاه ملکوتی حضرت سیدالکریم(ع)، به عزاداری می پردازند.

مراسم پر شور سوگواری ظهر تاسوعای حسینی در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع)، از جمله بزرگترین مراسم عزاداری در سطح کشور است که حضور یکپارچه دسته های عزادار و برگزاری مراسم سینه زنی و زنجیر زنی به شکل سنتی، حال و هوای خاصی را به این روزهای عزا و ماتم بخشید.ه بود.

 آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع)، با انجام هماهنگی های قبلی، تمهیدات لازم را برای خدمت رسانی به عزاداران حسینی پیش بینی کرده است.

بر این اساس، در روزهای تاسوعا و عاشورا، عزاداران حسینی به یاد نماز جماعت ظهر عاشورای امام حسین(ع) در صحرای کربلا، در این آستان مقدس نماز جماعت ظهر و عصر را اقامه کردند.

همچنین همزمان با شب عاشورای حسینی، محفل ویژه انس با قرآن کریم در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) برگزار می شود.

این مراسم نورانی امشب دوشنبه 12 آبان ماه، بعد از اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء با حضور قاریان ممتاز و بین المللی آقایان احمد ابوالقاسمی و سعید طوسی در مصلای بزرگ ری برگزار خواهد شد.

بر اساس این گزارش در مراسم عزاداری شب عاشورای حسینی، حجت الاسلام کاردان به ایراد سخنرانی و ذاکر اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام مجتبی باقری به مرثیه سرائی خواهد پرداخت.

کد خبر 2414926

برچسب‌ها