۱۳ آبان ۱۳۹۳، ۱۱:۲۹

حجت الاسلام رزاقی:

تکفیری‌ها راه خوارج را می‌روند/ یاران امام حسین(ع) از طاغوت زمانشان جدا شدند

تکفیری‌ها راه خوارج را می‌روند/ یاران امام حسین(ع) از طاغوت زمانشان جدا شدند

قم - خبرگزاری مهر: استاد حوزه علمیه قم گفت: گروه‌های تروریستی تکفیری، اسلام را اینگونه معنا کرده‌اند که تنها خودشان خوب هستند و دیگران که افکارشان را قبول ندارند، مستحق نابودی هستند که ریشه این گروه‌ها به خوارج باز می‌گردد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام علیرضا رزاقی، شامگاه دوشنبه در شب عاشورای حسینی در جمع عزاداران هیئت و کانون خادم الرضا(ع) در ورزشگاه شهید حیدریان، با بیان اینکه محرم و عاشورا فرصت مغتنمی است برای بازخوانی مبانی دین مبین اسلام، اظهار داشت: یک برداشت افراطی از دین اسلام در بین برخی گروه‌ها وجود دارد که آنان دین اسلام را دین شمشیر و درگیری و از بین بردن دیگران می‌دانند و همانند خوارج در صدر اسلام، نگاه افراطی به دین دارند که امروز نمونه‌ای از آن را در بین گروه‌های تکفیری و سلفی می‌بینیم.

وی بیان داشت: گروه‌های تروریستی تکفیری اسلام را اینگونه معنا کرده‌اند که تنها خودشان خوب هستند و دیگران که افکارشان را قبول ندارند، مستحق نابودی هستند و این افراد تنها خود را قبول دارند که ریشه این گروه‌ها به خوارج باز می‌گردد که حتی امام علی (ع) را مسلمان نمی‌دانستند و بر روی حضرت شمشیر کشیدند و به شهادت رساندند.

استاد حوزه و دانشگاه، با اشاره به نگاه دومی که به دین اسلام وجود دارد؛ این نگاه را تفریطی خواند و افزود: تفکر سوفی‌گری قرآئتش از اسلام این است که همه چیز و همه انسان‌ها خوب هستند و انسان باید با همه نشست و برخاست کند.

وی ادامه داد: تفکر صوفی گیری و تفریطی می‌گوید در نزد دین اسلام همه خوب هستند و کسی بد نیست که این دیدگاه در مقابل قرآن کریم است چرا که خداوند در قرآن می‌فرماید برخی از مخلوقات شر هستند.

وی تصریح کرد: اسلام هیچ کدام از این دو دیدگاه افراطی و تفریطی را قبول ندارد؛ بلکه در اسلام هم جنگ وجود دارد و هم صلح، اسلام اخم و خنده را با هم دارد و در واقع ترکیبی از ایجاب و نفی است.

حجت‌الاسلام رزاقی، اضافه کرد: پیام تمامی انبیاء الهی دو بخش دارد و همه آنان آمده‌اند تا به مردم بگویند خدا را بپرستید و از طاغوت دوری بجویید.

وی بیان داشت: در روایتی پیامبر اکرم (ص) فرمود؛ پدیده‌های عالم دو دسته هستند که برخی‌ها انسان را به خدا نزدیک و دسته دیگر انسان را از پروردگار دور می‌کنند که از این رو، انسان باید هر پدیده و رفتاری را با توجه به نسبتش با تقرب الی الله بسنجد و آن را انجام دهد.

گناه نکردن بهترین عملی است که انسان را به خداوند نزدیک می‌کند

استاد حوزه علمیه قم افزود: گناه نکردن بهترین عملی است که انسان را به خداوند نزدیک می‌کند؛ به گونه‌ای که رسول الله (ص) فرمود بهترین عمل در ماه مبارک رمضان دوری از گناه است.

وی با بیان اینکه انسان گناهی انجام ندهد بهتر از آن است که بدنبال صواب همراه با گناه باشد، افزود: در شب عاشورا، یاران امام حسین(ع) از طاغوت زمانشان جدا شدند و در کنار سیدالشهداء (ع) قرار گرفتند و در این مسیر جان خود را فدا کردند.

حجت‌الاسلام رزاقی، در ادامه عنوان کرد: در شب عاشورا، امام حسین (ع) یاران خود را جمع کردند و به آنان فرمودند که فردا همه کشته خواهند شد و اگر کسی قصد رفتن دارد می‌توند از سیاهی شب استفاده کند و برگردد، اما هیچ یک از یاران سیدالشهداء (ع) نه تنها نرفتند بلکه به حضرت گفتن که اگر ما بار‌ها کشته شویم و جنازه ما خاکستر شود و دوباره زنده شویم؛ در رکاب شما خواهیم بود.

وی اضافه کرد: در عصر تاسوعا لشکر دشمن خواست حمله خود را علیه قیام حسینی آغاز کند که امام حسین (ع) به قمر بنی هاشم (ع) فرمود تا از دشمن یک شب دیگر مهلت بگیرد تا به قرائت قرآن و راز و نیاز با پروردگار بپردازند.

استاد حوزه و دانشگاه عنوان کرد: هنوز امام حسین (ع) به دنیا نیامده بودند که انبیاء الهی از چگونگی شهادتش با خبر بودند و برای حضرت اشک ریختند و سرزمین کربلا را زیارت کردند.

صواب زیارت اباعبدالله الحسین (ع) استثنایی است

وی با بیان اینکه صواب زیارت اباعبدالله الحسین (ع) استثنایی است، افزود: در روایات آمده است کسی که امام حسین (ع) را در کربلا زیارت کند همانند آن است که خداوند را در عرش زیارت کرده است.

حجت‌الاسلام رزاقی،   بیان داشت: در برخی دیگر از روایات آمده است که ایام زیارت سیدالشهداء (ع) جزو عمر زائران به شمار نمی‌رود و خداوند به اندازه ایامی که برای زیارت صرف شده به عمر زائران امام حسین (ع) می‌افزاید و  کسی که توانایی دارد باید به زیارت سیدالشهداء(ع) برود و اگر در این خصوص کاهلی کند و بدین گونه از دنیا برود ایمانش ناقص خواهد بود.

استاد حوزه علمیه قم، گفت: بهشت دارای هشت در است که یک در اختصاص به سیدالشهداء (ع) دارد و باب الحسین (ع) نامیده شده و خداوند نیز برای عزاداران امام حسین (ع) منزلت و جایگاه ویژه‌ای در نظر گرفته است تا آنجا که در برخی از روایات آمده زائران حسین بن علی (ع) حق شفاعت دارند و در روز محشر کسانی که نتوانستند به زیارت امام حسین (ع) بروند حسرت خواهند خورد.

کد خبر 2415022