۱۴ آبان ۱۳۹۳، ۱۵:۱۸

گفتگو با نخستین چهره ماندگار در عرصه شعر و ادب فارسی

گفتگو با نخستین چهره ماندگار در عرصه شعر و ادب فارسی

«دانه» با اجرای علی درستکار این هفته میزبان علی معلم دامغانی نخستین چهره ماندگار عرصه شعر و ادب فارسی است.

به گزارش خبرنگار مهر، برنامه تخصصی «دانه» که هر هفته پنجشنبه‌ها ساعت 20:40 از شبکه 4 سیما روی آنتن می‌رود، این هفته با حضور علی معلم دامغانی پخش خواهد شد.

علی معلم دامغانی که در سال 1330 در دامغان متولد شد و پس از اخذ دیپلم از سمنان و شاهرود به تحصیل در دانشکده‌های حقوق و علوم انسانی دانشگاه تهران پرداخت، علاوه بر تدریس شعر، موسیقی و ادبیات، معاون فرهنگی حوزه هنری سازمان تبلیغات، عضو شورای شعر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی‌ و رییس مرکز موسیقی سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی‌ ایران بوده است.

معلم در سال 1380 در نخسین همایش چهره‌های ماندگار به عنوان چهره ماندگار شعر و ادب فارسی برگزیده شد.

دانه كه اسمی مشتق از مصدر دانستن و مانند زبانه به معنای «یک قطعه دانش» است، نام برنامه‌ای است كه در مسیر گفتگوهای خاص و متفاوت با فعالان عرصه علم و فناوری كشور، مردم را با حقایق علمی و معرفتی آشنا و پرسش‌هایی نظیر: نقش نخبگان در تولید علم‌ چگونه است؟ فرصت‌ها و تهدیدهای این پدیده در ارتباط با فرآیند توسعه‌ چیست؟ برای تبدیل تهدیدها و آسیب‌هایی كه متوجه این روند است، از چه‌ راهكارهایی می‌توان بهره جست؟ رابطه متقابل علم با دین در روند توسعه علمی كشور چگونه است؟ بررسی و پاسخی كارشناسانه می‌دهد.

گفتگوهای موضوعی كه به بحث و بررسی چالش‌های پیشرفت و توسعه علمی كشور در حوزه‌هایی همچون نقشه علمی كشور، نظام آموزش عالی، آینده‌پژوهی دانش و فناوری و شركت‌های دانش بنیان می‌پردازد، همچنین گفتگوهای علمی با اساتید صاحب‌نظر در حوزه‌های تخصصی، از اركان اصلی و خمیر مایه این برنامه تخصصی است.

کد خبر 2415594

برچسب‌ها