۱۴ آبان ۱۳۹۳، ۱۵:۰۵

الله وردی در گفتگو با مهر/

کودکان کار خراسان شمالی در معرض آسیب های جدی قرار دارند/ لزوم توجه به پیامدها

کودکان کار خراسان شمالی در معرض آسیب های جدی قرار دارند/ لزوم توجه به پیامدها

بجنورد - خبرگزاری مهر: مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی گفت: کودکان کار و کودکان خیابانی در معرض آسیب های اجتماعی جدی قرار دارند.

رضا الله وردی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: کودکان کار و خیابانی با توجه به شرایط سنی و گذراندن دوران بلوغ خود نیاز به حمایت بیشتر والدین در زمینه های مختلف از قبیل حمایت های مادی، معنوی و عاطفی دارند.

وی اظهار داشت: این در حالی است كه خانواده های این كودكان به آنان توجه چندانی نداشته و به نوعی آنان را به حال خود رها کرده اند.

الله وردی فقر اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی را از جمله عوامل وجود كودكان كار درخراسان شمالی عنوان كرد.

وی با تاکید بر اینکه كودكان كار و خیابانی از محروم ترین اقشار جامعه هستند افزود: این کودکان از بیشترین حقوق خود مانند مسكن مناسب، بهداشت، استفاده از اوقات فراغت و ... محروم مانده اند.

به گفته این مسئول همه اقشار جامعه موظف هستند تا در راستای حمایت از حقوق این كودكان و در جهت كاهش رنج و مشكلات زندگی آنان توجه و از این قشر حمایت کنند.

الله وردی تصریح كرد: یقینا عدم توجه به كودكان كار و خیابانی پیامدهای منفی برای جامعه به همراه خواهد داشت.

مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی با بیان اینكه كودكان كار در خراسان شمالی بیشتر در سنین هشت تا ۱۴ سال قرار دارند افزود: این كودكان در استان به دلیل شرایط اقتصادی و زندگی خود به انجام فعالیت هایی از قبیل وزن كشی و آدامس فروشی مشغول هستند.

به گفته این مسئول برخی كودكان كار در خراسان شمالی در كنار انجام این فعالیت ها نیز به تحصیل مشغولند كه اداره کل بهزیستی خراسان شمالی با شناسایی و بررسی مشكلات آنان به برخی از این كودكان كمك های موردی اهداء می كند.

الله وردی بیشتر كودكان كار این استان را پسران عنوان كرد و گفت: تاكنون در بین كودكان كار استان، دختر مشاهده نشده است.

مدیركل بهزیستی خراسان شمالی با اشاره به اینكه بیشتر كودكان كار و خیابانی در جامعه به دلیل برخی آسیب های شدید به سمت معضلی همچون اعتیاد روی می برند، عنوان كرد: خوشبختانه با برسی های انجام شده هیچ یكی از كودكان كار و خیابانی این استان تا کنون دچار اعتیاد نشده اند.

کد خبر 2415640

برچسب‌ها