۱۴ آبان ۱۳۹۳، ۱۵:۳۸

نوبخت:

رشد هفت برابری اهدای خون در اردبیل/ 500 نفر در طرح نذرخون ثبت نام کردند

رشد هفت برابری اهدای خون در اردبیل/ 500 نفر در طرح نذرخون ثبت نام کردند

اردبیل – خبرگزاری مهر: مدیر کل انتقال خون استان اردبیل از افزایش هفت برابری اهدا خون در این استان طی ایام تاسوعا و عاشورا خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، اللهویردی نوبخت بعد از ظهر چهارشنبه در بازدید استاندار اردبیل از مرکز انتقال خون اردبیل اضافه کرد: هزار و 671 نفر طی دو روز تاسوعا و عاشورا خون اهدا کردند که رشد هفت برابری را نسبت به سایر ایام سال نشان می دهد.

وی با بیان اینکه در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی هزار و 965 نفر برای اهدای خون به پایگاههای ثابت و سیار خونگیری مراجعه کرده اند، ادامه داد: از این تعداد بالغ بر 294 نفر واجد شرایط خون دهی نبودند.

مدیر کل انتقال خون استان افزود: در روزهای اول تا دهم محرم نیز در مجموع سه هزار و 609 نفر به مراکز خونگیری مراجعه کرده اند که از این بیش از سه هزار 26 نفر خون اهدا کرده اند.

وی میزان اهدای خون استان اردبیل در تاسوعا وعاشورای حسینی را نسبت به روزهای عادی بیش از هفت برابر دانست و از ثبت نام بالغ بر 500  نفر از شهروندان اردبیل برای ادای نذر در روزهای بعد از تاسوعا و عاشورا خبر داد.

نوبخت با اشاره به طرح نوبت دهی و پخش آگهی و استفتائیه مقام معظم رهبری درباره اهدای خون در روز عاشورا که در روزهای تاسوعا وعاشورا انجام پذیرفت، تاکید کرد: این طرح با هدف ساماندهی و مدیریت و تسهیل در اهدای خون سوگواران تا اربعین حسینی و حتی در طول سال انجام گرفت.

به گفته وی 10 هزار فرم نذر خون بین مراجعان برای اهدای خون و همچنین در جمع عزاداران حسینی این استان توزیع شده است.

کد خبر 2415680

برچسب‌ها