۱۷ آبان ۱۳۹۳، ۱۶:۱۷

پس از ۷۲ ساعت گرفتاری در برف و کولاک/

چوپانان گرفتار در ارتفاعات خراسان شمالی نجات یافتند

چوپانان گرفتار در ارتفاعات خراسان شمالی نجات یافتند

شیروان- خبرگزاری مهر: هشت نفر چوپان و سه هزار و ۶۰۰ راس گوسفند که از روز پنج شنبه در ارتفاعات شیروان در میان برف و کولاک گیر کرده بودند سرانجام با تلاش نیروهای امدادی هلال احمر نجات یافتند.

به گزارش خبرنگار مهر، دقایقی پیش سرانجام پس از سه روز گرفتاری ۱۰ چوپان و بیش از سه هزار و ۶۰۰ راس گوسفند در برف و کولاک ارتفاعات شیروان در خراسان شمالی، با تلاش نیروهای امدادی راه بازگشت چوپانان و احشام به پایین کوه ها بازگشایی شده و چوپانان و دام ها نجات یافتند.

این چوپانان به همراه احشام خود از روز پنج شنبه و در پی بارش سنگین برف و کولاک در ارتفاعات دو هزار و ۸۰۰ متری اوغاز کهنه در شمال شرقی شیروان گیر افتاده بودند.

دیروز نیروهای هلال احمر مؤفق شدند برای چوپانان آذوقه و برای احشام آنها علوفه به ارتفاعات منتقل کنند و امروز نیز با فعالیت ۸۰ نیروی امدادی و مردمی سرانجام با بازگشایی مسیر ۲۳ کیلومتری چوپان ها و دام ها نجات یافتند.

در این حادثه چوپان ها صدمه ای ندیده اند اما به محض نجات به وسیله آمبولانس به بیمارستان شیروان منتقل شدند.

در حادثه مزبور تنها دو راس گوسفند تلف شده اند و مابقی احشام به روستای اوغاز کهنه منتقل شده اند.

روستای ییلاقی اوغاز کهنه در فاصله ۴۵ کیلومتری شمال شرقی شیروان، دومین شهر بزرگ خراسان شمالی و در محاصره ارتفاعات قرار دارد که از شمال به کوههای گنه و کلاته بالی، از جنوب به کوه کیسمار و روستای چپانلو، از شرق به کوه کل داغ و کوه زو و از غرب به ارتفاعات اوغاز تازه محدود می شود.

 

کد خبر 2416924

برچسب‌ها