۱۸ آبان ۱۳۹۳، ۱۵:۱۷

در هفت ماهه سال جاری/

تلفات رانندگی در جاده های خراسان شمالی ۳.۱ درصد کاهش یافت

تلفات رانندگی در جاده های خراسان شمالی ۳.۱ درصد کاهش یافت

بجنورد- خبرگزاری مهر: مدیرکل حمل و نقل و پایانه های خراسان شمالی گفت: در هفت ماهه گذشته از سال جاری میزان تلفات رانندگی در محورهای برون شهری و روستایی این استان به نسبت مدت مشابه سال گذشته ۳.۱ درصد کاهش یافت.

به گزارش خبرنگار مهر، سعید سبحانی پیش از ظهر یکشنبه در نشست توجیهی مدیران فنی شرکت های حمل و نقل بار و مسافر خراسان شمالی که با محوریت دهه ایمنی راه ها و مسئولیت های ما(چهاردهم لغایت بیست و پنجم آبان) برگزار شد، با ارائه گزارشی از میزان تصادفات جاده ای در استان و کشور، اظهار داشت: سالانه در جهان ۱.۲ میلیون نفر بر اثر تصادفات جاده ای جان خود را از دست می دهند که متأسفانه ۱.۴۵ درصد از این تعداد مربوط به جاده های ایران است.

وی با اشاره به این که سالانه در جهان ۵۰ میلیون نفر نیز بر اثر تصادفات جاده ای آسیب می بینند، افزود: پیش بینی شده در ۲۰ سال آینده میزان تلفات و آسیب دیدگان حوادث رانندگی حدود ۶۵ درصد افزایش یابد.

سبحانی اضافه کرد: آغاز دهه ایمنی راه ها و مسئولیت های ما می تواند سرآغاز فرهنگ سازی جمعی برای کاهش تصادفات و تلفات جاده ای در استان و کشور باشد که در این زمینه می باید همه مردم احساس مسئولیت کنند.

وی در ادامه با اشاره به میزان تلفات تصادفات رانندگی در خراسان شمالی اظهار داشت: بر اساس آمار پزشکی قانونی در هفت ماهه گذشته از سال جاری میزان تلفات تصادفات رانندگی در جاده های برون شهری و روستایی خراسان شمالی به نسبت مدت مشابه سال گذشته ۳.۱ درصد کاهش داشته است.

سبحانی اضافه کرد: با این وجود می بایست همه ما نسبت به حوادث رانندگی حساسیت داشته و بی تفاوت از کنار آمارهای ارائه شده نگذریم.

علی اصغر بدیعی مقدم، مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی نیز در این نشست اظهار داشت: ایمنی و نگهداری راه ها مسئولیت این اداره کل است اما می بایست با نگاه فرهنگی، آموزش های لازم و رعایت نکات ایمنی از سوی مردم زمینه برای کاهش تصادفات و تلفات جاده ای فراهم شود.

سرهنگ علیرضا حسین زاده، سرپرست پلیس راه خراسان شمالی نیز در این نشست حمل و نقل جاده ای را ایمن ترین راه برای انجام سفرهای برون شهری عنوان کرد و افزود: مدیران فنی شرکت های حمل و نقل بار و مسافر هر کدام می بایست همانند یک مامور پلیس در مبدا حرکت تمامی مدارک راننده و ناوگان از جمله گواهینامه، کارت معاینه فنی، تجهیزات ایمنی و ... را کنترل کرده تا ناوگان با ایمنی کامل و رعایت موارد قانونی سفر خود را آغاز کند.

گفتنی است، از پانزدهم تا بیست و پنجم آبان ماه به منظور ارتقای فرهنگ رانندگی و ایمنی جاده ای به عنوان دهه ایمنی راه ها و مسئولیت های ما نامگذاری شده است.

با توجه به تعیین سالهای ۲۰۱۱ تا ۲۰۲۰ به‌عنوان دهه ارتقای ایمنی حمل و نقل در مجمع عمومی سازمان ملل، کارگروه امور اجتماعی، آموزش و فرهنگ ایمنی کمیسیون ایمنی راه ها فاصله زمانی ۱۴ آبان (به‌عنوان روز ملی فرهنگ عمومی) و ۲۵ آبان (روز جهانی یادمان قربانیان سوانح جاده‌ای) را به‌عنوان دهه ایمنی راهها و مسئولیت‌های ما نامگذاری کرده است.

کد خبر 2417726

برچسب‌ها