۱۹ آبان ۱۳۹۳، ۱۱:۳۳

وزنه برداری قهرمانی جهان - قزاقستان؛

اولی بهروزی در گروه B و حذف رضاییان

اولی بهروزی در گروه B و حذف رضاییان

رقابتهای گروه B دسته 69 کیلوگرم با صدرنشینی نماینده ایران به پایان رسید.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی فدراسیون وزنه برداری، جابر بهروزی که در کارنامه خود عنوان قهرمانی سال 2013 آسیا را به همراه دارد، در رقابتهای گروه B دسته 69 کیلوگرم رقابتهای جهانی کار خود را با مهار وزنه 138 کیلویی آغاز کرد و در ادامه پس از دو بار تلاش، وزنه 142 کیلوگرمی را هم بالای سر برد و پس از نماینده کلمبیا که موفق به مهار وزنه 143 کیلوگرم شده بود، در مکان دوم قرار گرفت.

بهروزی در دوضرب عملکرد بهتری داشت و هر سه وزنه انتخابی مربیان را بالای سر برد. او کار خود را با مهار وزنه 167 کیلوگرم آغاز کرد و در ادامه وزنه‎های 172 و 176 کیلوگرم را نیز بالای سر برد تا  به این ترتیب با حدنصاب مجوع 318 کیلوگرم، در میان 30 وزنه برداری که در گروه های B، C و D به روی تخته رفتند در صدر بایستد.

بهروزی که سال گذشته حدنصاب مجموع 330 کیلوگرم را به عنوان بهترین رکورد شخصی برای خود به ثبت رسانده بود، در حالی در رقابتهای جهانی قزاقستان به حدنصاب 318 کیلوگرم رسید که بعد از بازیهای آسیایی اینچئون، به دلیل مشکلات قلبی تمرینات خوبی را سپری نکرد و فقط یک هفته در کنار دیگر اردونشیان حضور داشت.

رقابتهای گروه A دسته 69 کیلوگرم ساعت 16 و 30 امروز به وقت تهران با حضور 12 وزنه بردار برگزار می شود.


رضاییان اوت کرد
دیگر وزنه بردار ایران در دسته 69 کیلوگرم رقابتهای جهانی قزاقستان مرتضی رضاییان بود که در حرکت دوضرب از دور رقابتها کنار رفت.

رضاییان در یکضرب ابتدا وزنه 135 کیلوگرمی را بالای سر برد اما در ادامه موفق به مهار وزنه 139 کیلوگرمی نشد. او در آخرین فرصت خود بار دیگر پشت همین وزنه ایستاد که این بار با موفقیت از روی تخته پایین آمد.

وی که در حرکت یکضرب گروه B دسته 69 کیلوگرم پنجم شده بود، در دوضرب خوب کار نکرد و سه بار متوالی در مهار وزنه های 165 کیلوگرم (دو بار) و 167 کیلوگرم (یک بار) ناموفق عمل کرد.

به این ترتیب رضاییان همچون سال 2010، در دومین تجربه جهانی خود نیز بدون دستیابی به حدنصاب مجموع از گردونه رقابتها خارج شد.

کد خبر 2418203

برچسب‌ها