۱۹ آبان ۱۳۹۳، ۱۱:۵۲

حجت الاسلام روحانی نیا مطرح كرد:

فعاليت ۲۰ روحانی مبلغ در مناطق عشايری خراسان شمالی

فعاليت ۲۰ روحانی مبلغ در مناطق عشايری خراسان شمالی

بجنورد - خبرگزاری مهر: مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: در محرم امسال ۲۰ روحانی مبلغ در مناطق عشایری این استان فعالیت کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام زین العابدین روحانی نیا پیش از ظهر دوشنبه در جلسه جمع بندی فعالیت های نهاد تبلیغات اسلامی خراسان شمالی در دهه نخست محرم، اظهار کرد: در دهه نخست محرم امسال مراسم های سوگواری اباعبدالله الحسین(ع) در هزار و ۱۲۰ باب مسجد و حسینیه و هزار و ۱۶۰ هیأت مذهبی استان برگزار شد.

وی اضافه کرد: در این ماه ۸۵۰ روحانی مبلغ برای برگزاری هرچه بهتر و هدایت و مدیریت برنامه های عزاداری به مساجد و هیئات مذهبی شهری و روستایی شهرستان های هشت گانه خراسان شمالی اعزام شده بودند.

وی با بیان این که همچنین ۸۳۰ مداح و ذاکر اهل بیت(ع) نیز در مراسم های عزاداری دهه نخست محرم امسال در خراسان شمالی فعالیت می کردند، افزود: علاوه بر این ۷۰ روحانی مبلغ برای برگزاری مراسم های سوگواری و گفتمان های دینی به مدارس خراسان شمالی اعزام شده بودند.

به گفته حجت الاسلام روحانی نیا همچنین در محرم امسال ۲۰ روحانی مبلغ نیز در مناطق عشایری این استان فعالیت کردند.

دبیر ستاد ساماندهی شئون فرهنگی خراسان شمالی با بیان این که هدف از اعزام این روحانیان مبلغ برگزاری مراسم عزاداری و سوگواری سالار شهیدان و تبیین موضوع ولایت مداری و قیام عاشورا برای عشایر استان بود، اظهار کرد: این مبلغان به مناطق عشایری شهرستان های بجنورد، شیروان و مانه و سملقان خراسان شمالی اعزام شده بودند و برنامه هایی نظیر کلاس آموزش احکام، بیان مسائل شرعی و تبیین فلسفه عاشورا و اهداف قیام سیدالشهداء(ع) در بین ایلات و عشایر را انجام می دادند.

وی اجرای سوگواری شهادت امام حسین(ع)، برگزاری گفتمان های دینی در مدارس و دانشگاه ها با موضوعات سبک زندگی حسینی، سبک عزاداری حسینی و قیام حسینی، راه اندازی ایستگاه های پاسخ گویی به شبهات فکری و اعتقادی و سؤالات دینی، حلقه های بصیرتی و معرفتی برای اعضای هیأت های مذهبی، برگزاری قرائت زیارت عاشورا در مساجد، برگزاری جلسات تفسیر قرآن و ... را برخی از برنامه های اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی در دهه نخست ماه محرم ذکر کرد.

 

کد خبر 2418226

برچسب‌ها