۲۰ آبان ۱۳۹۳، ۱۲:۵۸

ربیعی خبر داد

تدوین سبد بیمه های اجتماعی برای اقشار مختلف/ اختصاص 90 هزار میلیارد تومان در بخش های رفاهی

تدوین سبد بیمه های اجتماعی برای اقشار مختلف/ اختصاص 90 هزار میلیارد تومان در بخش های رفاهی

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از طراحی و تدوین سبدی برای بیمه های اجتماعی اقشار مختلف مردم خبر داد و گفت: با تدوین این سبد مردم در سطوح مختلف می توانند از تامین اجتماعی برخوردار شوند.

به گزارش خبرنگار مهر ، علی ربیعی در حاشیه اولین جلسه دبیرخانه شورای عالی رفاه در جمع خبرنگاران گفت: اولین تصمیم شورای عالی رفاه  که پس از سالها، ماه گذشته با حضور رئیس جمهور تشکیل جلسه داد تشکیل سامانه ای برای جمع آوری اطلاعات رفاهی ایرانیان بود که در راستای تدوین سیاست های رفاهی دولت انجام می شود و همچنین برنامه ریزی و بودجه ریزی در بخش های مختلف رفاهی از دیگر تصمیمات شورای عالی رفاه بود.

وی با اشاره به اینکه در برنامه ششم توسعه از سیاست های رفاهی مورد توجه ویژه قرار می گیرد گفت: نظام چند لایه تامین اجتماعی در بخش بیمه ای بازنشستگی درمان توانمندسازی گروه های ناتوان مبارزه با فقر در بخش آموزشی غذایی مسکن و امنیت در شورای عالی رفاه مورد توجه ویژه قرار می گیرد.

به گفته وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اولین اقدام شورای عالی رفاه راه اندازی دبیرخانه شورا بود به طوری که امروز با حضور نمایندگان دستگاه های مختلف این دبیرخانه افتتاح شد.

وی به تشکیل کمیسیون های مختلف اشاره کرد و گفت: در این جلسه کمیسیون تخصصی و اصلی تشکیل شد که بحث های مختلف در زیرشاخه های کمیسیون مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

ربیعی گفت: در برنامه های آینده گروه های پایش جامعه که در حال حاضر مورد حمایت نهادها هستند مورد مطالعه قرار می گیرند و بر اساس نوع حمایت دسته بندی و گروه بندی خواهد شد و در همین راستا عمق بخشی به خدمات توانمندسازی و خروج از حمایت که تاکنون در چرخه ناقص انجام می شده مد نظر قرار خواهد گرفت.

وی همچنین از طراحی و تدوین سبدی برای بیمه های اجتماعی مردم خبر داد و گفت: قرار شده به منظور بیمه های اجتماعی اقشار مختلف سبدی طراحی شود تا هر فردی براساس درآمدی که دارد از خدمات بیمه ای و تامین اجتماعی برخوردار شود.

به گفته ربیعی صندوق های بیمه ای و بازنشستگی به سمت صندوق هایی که افراد مشارکت های مکمل در آن داشته باشند برده می شود.

وی با اشاره به اینکه در حوزه رفاهی دولت اعتبارات زیادی اختصاص می دهد گفت: در حال حاضر در مجموع 80 تا 90 هزار میلیارد تومان در حوزه رفاهی هزینه می شود که 20 هزار میلیارد تومان آن مربوط به صندوق های بازنشستگی است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به کتاب خدمات نسبی سلامت اشاره کرد و گفت: برخی انجمن ها نگرانی هایی دارند بر همین اساس قرار شده با هماهنگی با وزارت بهداشت هر ماه شورای عالی بیمه تشکیل شود و فرصت سه ماهه به انجمن ها داده شده تا نقطه نظرات و دیدگاه های خود را در مورد خدمات این کتاب ارائه دهند و به طور حتم مورد اصلاح قرار می گیرد اما به هیچ وجه کتاب خدمات سلامت خدشه ای وارد نخواهد شد.

وی در مورد شناسایی نیازمندان گفت: یکی از مشکلاتی که در بخش یارانه ها با آن روبرو بودیم ضعف در شناسایی خانوارها بود که قرار است بانک اطلاعاتی با همکاری دستگاه ها تشکیل شود و به طور حتم ظرف ماه های آینده درصد خطاها بسیار کم خواهد شد و در این صورت می توانیم تعداد دقیق نیازمندان و افرادی که باید به آنها یارانه تعلق گیرد شناسایی کنیم.

به گفته وی در گذشته به دلیل فقدان بانک اطلاعات به تمام مردم یارانه تعلق می گرفت اما با تشکیل بانک اطلاعات این مشکل برطرف خواهد شد و تا پایان سال تصمیم گیری ها براساس شناسایی خانوار انجام می شود به طوری که ما نمی خواهیم بی عدالتی با تصمیم گیری هایمان همراه باشد.

ربیعی درباره جزئیات جدید مشاغل سخت و زیان آور نیز تاکید کرد: این آیین نامه طی امروز یا فردا ابلاغ می‌ شود و پس از ابلاغ درباره جزئیات آن توضیحاتی ارائه خواهم داد.

کد خبر 2419030