۲۰ آبان ۱۳۹۳، ۱۲:۵۱

مصنوعات طلا در استان ایلام توسط استاندارد پایش شد

مصنوعات طلا در استان ایلام توسط استاندارد پایش شد

ایلام - خبرگزاری مهر: معاون ارزيابی انطباق اداره كل استاندارد ايلام گفت: مصنوعات طلا در استان ایلام توسط استاندارد پایش شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، مهناز همتی با اعلام این مطلب كه با فروشندگان مصنوعات طلا فاقد کد شناسایی و طلای خارجی غیر مجاز برخورد قانونی خواهد شد، گفت: در طی ۴۷ مورد بازرسی در آبان ماه ۱۳۹۳ مقدار ۳۲ گرم طلای مشکوک قیچی شد و همچنین طلا فروشان در جهت ضوابط موجود برای عرضه و فروش مصنوعات طلا و نیز عدم فروش طلای فاقد کد شناسایی و نیز  غیرقانونی بودن فروش طلای قاچاق توجیه شدند.

 معاون ارزیابی انطباق اداره كل استاندارد ایلام عنوان كرد: بر اساس دستورالعمل کنترل و نظارت بر مصنوعات طلا و فلزات گرانبهای سازمان ملی  استاندارد ایران بازرسی از مراکز عرضه مصنوعات طلا سطح استان  ایلام انجام می شود.

مهناز همتی با اعلام این مطلب افزود: همچنین  گشت ها ی مشترك با حضور کارشناسان این اداره کل به اتفاق کارشناسان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و نماینده اتحادیه صنف سازندگان و فروشندگان طلا و جواهر استان ایلام، اداره كل تعزیرات حكومتی ونیروی انتظامی به منظور بازرسی، کنترل و نظارت بر وضعیت عیار و استاندارد مصنوعات طلا به اجرا درآمده و تا پایان سال نیز در کلیه شهرستان های استان ادامه پیدا خواهد کرد.

همتی تصریح کرد: حک کردن علامت استانداد به همراه کد شناسایی بر روی کلیه مصنوعات طلا اجباری طلا در واحدهای تولیدی و عرضه کننده این مصنوعات اجباری  است و این كدها باعث كاهش كم فروشی و جلوگیری از ساخت طلای تقلبی شده و کلیه خریداران نیز هنگام خرید طلا، به فاکتور فروش با درج نام مصنوع، قیمت، شماره شناسایی و علامت استاندارد توجه کنند.

معاون ارزیابی انطباق اداره كل استاندارد ایلام گفت: بر اساس ماده ۷ قانون سازمان ملی استاندارد، تنها مرجع قانونی انگ گذاری و تعیین عیار فلزات گرانبها، سازمان ملی استاندارد است.

همتی در توصیه به شهروندان ایلامی گفت: هنگام خرید مصنوعات طلا ضمن اینکه از طلافروشی های معتبر خریداری شود، حتما از واحد طلافروشی، فاکتور درخواست و به نشانه گذاری داخل مصنوع و کد مربوطه آن دقت شود.

 

 

کد خبر 2419055

برچسب‌ها