دی میستورا:

بشار اسد با جدیت طرح پیشنهادی مرا بررسی خواهد کرد/طرح حلب به مثابه سنگ بنای پایان دادن به بحران سوریه است

بشار اسد با جدیت طرح پیشنهادی مرا بررسی خواهد کرد/طرح حلب به مثابه سنگ بنای پایان دادن به بحران سوریه است

نماینده سازمان ملل در امور سوریه ضمن تاکید بر اتخاذ راهکار سیاسی برای حل بحران سوریه اعلام کرد که طرح حلب سر آغاز اتخاذ راهکار اساسی برای حل پایان دادن به بحران سوریه است.

 به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المنار، "استفان دی میستورا" نماینده سازمان ملل در امور سوریه پس از دیدار با "بشار اسد" رئیس جمهوری سوریه در جریان یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد که طرح موجود برای توقف کشتارها در سوریه بر چند محور استوار است که از میان آنها تمرکز واقعی بر روی مسئله تروریسم و همچنین تلاش برای کاستن خشونتها تا جایی که ممکن است از مهمترین شاخصه های طرح پیشنهادی من برای بحران سوریه است.

وی افزود: همه مردم سوریه به یک راهکار اساسی احتیاج دارند و به همین دلیل یک طرح مشخص و مدونی را در این زمینه ارائه کردیم که همه با آن موافق هستند.

دی میستورا در ادامه گفت: برای حل بحران سوریه و پایان دادن به خشونتها پس از سه سال و نیم باید یک راهکار سیاسی اتخاذ کرد ما برای نمونه بر روی طرح حلب تمرکز می کنیم.

 وی در ادامه با اشاره به اوضاع جاری در حمص اظهار داشت: ما نمی خواهیم حلب نیز به روز حمص دچار شود.

دی میستورا افزود: سازمان ملل بر توقف جنگ داخلی در سوریه تاکید دارد و این تنها راه جدید توقف خشونتها است که برای شروع از حلب آغاز کرده ایم.

وی گفت: پایان دادن به جنگ داخلی با هدف تحقق ثبات است که این امر به مثابه سنگ بنای همه اقدامات و تلاشها برای پایان دادن به بحران سوریه است.

دی میستورا در پایان تاکید کرد: بشار اسد به من این اطمینان را داد که طرح پیشنهادی مرا به دقت بررسی خواهد کرد.

 از سوی دیگر روزنامه الوطن سوریه با انتشار خبری از تمدید سفر دی میستورا به سوریه تا روز پنج شنبه برای دیدار با برخی از مخالفان داخلی خبر داد.

 شایان ذکر است طرح وی در حلب ناظر بر ارسال کمکهای دارویی و غذایی برای ساکنان بخشهای شرقی حلب که در دست گروههای تروریستی است و نیز انتقال افراد سالمند و بیمار از مناطق تحت اشغال تروریستها به بخشهای دیگر حلب .

 

کد خبر 2419199

برچسب‌ها