۲۳ آبان ۱۳۹۳، ۱۱:۵۱

نقش بازی‌های رایانه‌ای اکشن در افزایش یادگیری

نقش بازی‌های رایانه‌ای اکشن در افزایش یادگیری

مطالعه جدید محققان دانشگاه روچستر نشان می‌دهد که بازی‌های اکشن باعث افزایش سطح یادگیری و توانایی‌های فردی می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری مهر، در عصر مدرنیته، بازی ها نیز رنگ و بوی متفاوتی پیدا کرده اند. بازی های رایانه ای، ایکس باکس، پلی استیشن تنها بخشی از بازی های متفاوت نسل امروزی هستند. بازی های رایانه ای و گیم ها دیگر مختص کودکان نیستند بلکه بزرگترها نیز به انجام آنها تمایل دارند و مشتاق بازی کردن هستند.

مطالعات محققان روچستر نشان می دهد، کودکان یا افرادی که به بازی و گیم های اکشن می پردازند از توانایی یادگیری بیشتری برخوردارند. پرفسور "دافن باولیر" از دانشگاه روچستر در این باره می گوید:" نتایج تحقیقات برای اولین بار نشان داد که بازی های اکشن می توانند برای گیمر (شخصی که بازی می کند) مفید باشند. در بازی های اکشن، شخص باید سریع تصمیم بگیرد تا بتواند به ادامه بازی بپردازد و مراحل مختلف را طی کند، به همین دلیل با افزایش سطح یادگیری و قدرت تصمیم گیری مواجه می شود.

از سوی دیگر، مطالعات محققان دانشگاه ژنو در سوئیس نیز نشان داده است، افرادی که به بازی های اکشن می پردازند باید لحظه های آتی را پیش بینی کنند تا بتوانند به مقابله با حوادثی بپردازند که در طی بازی پیش می آید. به همین دلیل اشخاصی که به این بازی ها می پردازند، می توانند بهتر تصمیم بگیرند. زیرا تکرار این بازی ها ذهن را به انجام کارهایی عادت می دهد که می تواند به تصمیم گیری بهتر یا افزایش سرعت تصمیم گیری منجر شود.

در این مطالعه دو گروه مورد بررسی قرار گرفتند. گروه اول، اشخاصی بودند که به بازی و گیم می پرداختند اما گروه دوم تمایلی به انجام بازی های رایانه ای نداشتند. تحقیقات نشان داد، گروه اول به نسبت گروه دوم سریعتر تصمیم گرفته و از توانایی یادگیری بیشتری برخوردار بودند.

کد خبر 2419970

برچسب‌ها