۲۲ آبان ۱۳۹۳، ۱۰:۰۰

همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی/

۸ نمایشگاه کتاب در هشت شهرستان خراسان شمالی برگزار می شود

۸ نمایشگاه کتاب در هشت شهرستان خراسان شمالی برگزار می شود

بجنورد- خبرگزاری مهر: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی از برگزاری هشت نمایشگاه کتاب در هشت شهرستان این استان به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین ثابت قدم وحید صبح پنج شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری هشت نمایشگاه کتاب در خراسان شمالی به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی، اظهار داشت: این نمایشگاه ها در هشت شهرستان استان از بیست و چهارم آبان ماه و همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی آغاز شده و تا چهارم آذرماه ادامه خواهد داشت.

وی اضافه کرد: در این نمایشگاه در مجموع افزون بر هفت هزار عنوان با بیش از ۳۶ هزار جلد کتاب در معرض بازدید و خرید علاقه مندان قرار می گیرد.

ثابتقدم وحید همچنین با اشاره به حضور ۸۰ ناشر در هشت نمایشگاه کتاب در خراسان شمالی، عنوان کرد: کتاب های این نمایشگاه ها در موضوعات ادبی، تاریخی، مذهبی، روانشناسی، خانواده، کودک و نوجوان و ... عرضه می شود.

وی آشتی و انس و الفت بیشتر مردم با کتاب و مطالعه آن را یکی از مهمترین اهداف برپایی نمایشگاه های کتاب در استان ذکر و اظهار کرد: این هشت نمایشگاه در مجتمع های فرهنگی و هنری شهرستان های هشت گانه خراسان شمالی دایر خواهد شد.

 به گزارش خبرنگار مهر، افزون بر نمایشگاه های کتاب در هفته کتاب و کتابخوانی امسال اداره كل كتابخانه هاي عمومي خراسان شمالي در راستاي ترويج فرهنگ كتاب و كتابخواني و مطالعه مفيد امسال هزار برنامه مختلف را اجرا می کند.

نمایشگاه کتاب در بجنورد

تقدير از كتابداران نمونه، تقدير از عضو نمونه كتابخانه هاي عمومي، تقدير از كتابداران پيشكسوت، تجليل از اهداء كنندگان برتر كتاب، تجليل از خيرين كتابخانه ساز، تجليل از نويسندگان و مولفان برگيزده، تجليل از خبرنگاران فعال در عرصه كتب و ... از جمله برنامه هايي است كه در هفته كتاب امسال در خراسان شمالی برگزار می شود.

ملاقات كتابداران با ائمه جمعه، نمايندگان مجلس، فرمانداران، ملاقات با خانواده شهدا، بازديد دانش آموزان، دانشجويان و طلاب از كتابخانه هاي عمومي، برگزاري جلسات نفد كتاب با محوريت كتابهاي نويسندگان بومي، برگزاري مسابقات مكتوب، مسابقات آنلاين و... برخی دیگر از برنامه هاي هفته كتاب در استان به شمار می روند.

همچنین به مناسبت گراميداشت هفته كتاب كتابخانه و ايستگاه مطالعه در روستاهاي جوشقان، زرد، بام، چري و ... افتتاح می شود.

کد خبر 2420273

برچسب‌ها