۲۲ آبان ۱۳۹۳، ۱۲:۲۶

حجتی:

پرورش ماهی در قفس توسعه می‌یابد/ سرمایه‌گذاران حمایت می‌شوند

پرورش ماهی در قفس توسعه می‌یابد/ سرمایه‌گذاران حمایت می‌شوند

بوشهر - خبرگزاری مهر: وزیر جهاد کشاورزی گفت: پرورش ماهی در قفس در شمال و جنوب کشور توسعه می‌یابد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمود حجتی صبح پنجشنبه در جمع خبرنگاران در بوشهر اظهار داشت: تلاش های بسیار زیادی به منظور تولید ماهی در قفس در سطح صورت گرفته است که باید زمینه توسعه این صنعت به خوبی فراهم شود.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت تولید ۸۰۰ هزار تن ماهی در قفس در آب‌های شمالی و جنوبی کشور وجود دارد، ادامه داد: متاسفانه در حال حاضر به خوبی از این ظرفیت‌ها استفاده نشده است و شاهد تولید سالانه یک هزار تن ماهی به این روش هستیم.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای افزایش تولید ماهی در قفس در سطح کشور، اذعان داشت: زیرساخت‌های لازم برای این مهم در سواحل کشور فراهم می شود.

وی با اشاره به ارائه طرح‌های مختلف در این زمینه از سوی سرمایه‌گذاران، بیان داشت: دولت نیز حمایت لازم را از سرمایه‌گذاران پرورش ماهی در قفس خواهد داشت و این سرمایه‌گذاران پتشیبانی می‌شوند.

حجتی تصریح کرد: امیدواریم با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته شاهد دستیابی به تحقق ظرفیت‌های موجود باشیم.

وی ادامه داد: در زمینه پرورش میگو نیز دارای ظرفیت‌های بسیار خوبی در سطح کشور هستیم که باید زمینه را برای توسعه این صنعت در کشور فراهم سازیم و محصولات بیشتری در این بخش تولید شود.

بازدید از اراضی پرورش میگوی جزیره شیف، کارخانه بسته‌بندی خرما تنگستان و کارخانه فرآوری میگو در شهرستان گناوه از برنامه‌های سفر وزیر جهاد کشاورزی به استان بوشهر است.

کد خبر 2420396

برچسب‌ها