۲۳ آبان ۱۳۹۳، ۱۰:۲۹

حجت الاسلام میرعمادی:

تحقق ایمنی راهها در گرو عزم ملی است/ لزوم اقدام جدی برای نوسازی خطوط ریلی لرستان

تحقق ایمنی راهها در گرو عزم ملی است/ لزوم اقدام جدی برای نوسازی خطوط ریلی لرستان

خرم آباد - خبرگزاری مهر: نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با اشاره به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به نام اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی گفت: لازمه تحقق ایمنی راهها داشتن عزم ملی است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید احمد میرعمادی شامگاه پنجشنبه در همایش هم اندیشی و ارتقا فرهنگ ایمنی راه ها اظهار داشت: برگزاری این گونه همایش ها و حرکت در مسیر ارتقا فرهنگ و ایمنی راهها برای حفظ جان مردم جامعه لازم و ضروری است.

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه احکام نورانی اسلام به دو دسته احکام تاسیسی و احکام امضایی تقسیم می شوند، عنوان کرد: احکام تاسیسی مانند نماز احکامی است که در سابقه بشریت وجود نداشته اند و دین و پیامبر آن را برای مردم آورده اند.

حجت الاسلام میرعمادی ادامه داد: احکام امضایی مانند معاملات و روابط انسانی احکامی است که به روال طبیعی میان مردم رایج بوده ولی اسلام آن را امضا کرده است.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد افزود: یکی از اموری که هم شرع مقدس و هم عقل بشریت بر آن حکم می کند ایمنی راه ها است.

وی با بیان اینکه حفظ جان بر همگان واجب است عنوان کرد: لازمه تقویت و نهادینه کردن فرهنگ ایمنی راهها توجه به این حوزه از زاویه نگاه دین است به طوریکه امام خمینی(ره) فرمودند که هر قانونی در مجلس جمهوری اسلامی ایران تصویب شود قانون شرع بوده و خلاف آن حرام است.

حجت الاسلام میرعمادی در ادامه سخنان خود با اشاره به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به نام اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی ادامه داد: لازمه تحقق ایمنی راهها داشتن عزم ملی است.

وی یادآور شد: زیبنده جمهوری اسلامی ایران نیست که از رتبه های اول دنیا در تلفات ناشی از تصادفات رنندگی باشد به طوریکه سالانه میلیاردها تومان هزینه مستقیم و غیرمستقیم صرف تصادفات جاده ای در ایران می شود.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با اشاره به اینکه نباید قانون گریزی در جامعه رواج پیدا کند تصریح کرد: قوانین راهنمایی و رانندگی یک لازم شرعی بوده و نباید از آن سرپیچی شود.

حجت الاسلام میرعمادی در پایان سخنان خود از حوادث ریلی در مسیر خط آهن لرستان انتقاد کرد و گفت: تاسف بار است که در همین سال جاری تعداد زیادی حادثه در زمینه خروج قطارهای باری از ریل در لرستان داشتیم ولی اقدام جدی برای نوسازی خطوط فرسوده ریلی در استان صورت نگرفته است.

کد خبر 2420668

برچسب‌ها