۲۴ آبان ۱۳۹۳، ۱۲:۰۵

در ۶ ماهه نخست سال جاری/

بیش از ۲۷ هزار پرونده در شوراهای حل اختلاف سیستان و بلوچستان تشکیل شد

بیش از ۲۷ هزار پرونده در شوراهای حل اختلاف سیستان و بلوچستان تشکیل شد

زاهدان-خبرگزاری مهر: رئیس شوراهای حل اختلاف سیستان و بلوچستان گفت: در ۶ ماهه ابتدای سال جاری تعداد ۲۷ هزار ۹۹ پرونده اختلاف در شوراهای حل اختلاف استان تشکیل شد.

محمد رضا طاهری در گفتگو با مهر بیان داشت: در شش ابتدای امسال تعداد ۲۷ هزار و ۹۹ فقره پرونده به شوراهای حل اختلاف سیستان و بلوچستان وارد شد که از این تعداد ۲۶ هزار و ۲۲۷ فقره پرونده مختومه شد.

وی همچنین با بیان اینکه در این مدت بیش از ۴ هزار پرونده در شوراهای حل اختلاف سیستان و بلوچستان به صلح و سازش ختم شده است افزود: از مجموع  پرونده‌های قابل صلح که ۶ هزار و ۲۰۸ فقره پرونده را تشکیل می داد تعداد ۴ هزار و ۴۷۵ فقره پرونده مصالحه  و به عبارتی ۷۲ درصد این پرونده ها به صلح و سازش منجر شد.

وی آمار پرونده های قابل صلح در ۶ ماهه نخست  سال گذشته را ۵۶ درصد عنوان کرد و افزود: این رقم در شش ماهه اول امسال به ۷۲ درصد رسید که نشانه افزایش ۱۶ درصدی آمار صلح و سازش در شوراهای حل اختلاف استان نسبت به مدت مشابه در سال گذشته است.

وی همچنین تلاش اعضای شوراهای حل اختلاف استان را در سال جاری منتج به حل تعداد ۲۷ فقره پرونده‌ مهم قتل عنوان کرد و گفت: در حال حاضر تعداد ۷ شعبه ویژه صلح و سازش در زندان های استان سیستان و بلوچستان فعال سازی شده است.

وی راهبرد امسال شوراهای حل اختلاف استان را ارتقای شان و جایگاه شوراهای حل اختلاف دانست و گفت: با توجه به اینکه تلاش دستگاه قضایی بر محور مشارکت مردم در حل اختلافات نهاده شده است لذا تلاش برای افزایش مشارکت پذیری مردم و بهره گیری از ظرفیت معتمدان و افراد صاحب نفوذ در شوراهای حل اختلاف به طور چشمگیری افزایش یافته است.

کد خبر 2421214

برچسب‌ها