۲۴ آبان ۱۳۹۳، ۱۳:۴۴

سرهنگ امیری:

آزادسازی سوسنگرد كلید پیروزی دفاع مقدس بود

آزادسازی سوسنگرد كلید پیروزی دفاع مقدس بود

بجنورد- خبرگزاری مهر: مدیركل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان شمالی آزادسازی سوسنگرد را كلیدی برای پیروزی دفاع مقدس دانست.

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ احیاء محمد امیری پیش از ظهر شنبه در جلسه ستاد بزرگداشت عملیات آزادسازی سوسنگرد خراسان شمالی، اظهار داشت: عملیات آزادسازی سوسنگرد نقش مهمی در پیروزی دفاع مقدس ایفا كرد و كلیدی برای انجام سایر عملیات های زنجیره ای و حرکت به سوی پیروزی بود.

وی در خصوص عملیات آزادسازی سوسنگرد افزود: ارتش متجاوز بعثی به منظور تصرف شهر سوسنگرد كه مهم ترین محور برای رسیدن به اهواز بود این شهر را مورد تهاجم قرار دارد و موفق به تصرف بخش عمده ای از این شهر شد.

سرهنگ امیری گفت: اهمیت و نقش سوسنگرد در طرح های دشمن بعثی و آینده دفاع مقدس به اندازه ای بود كه حضرت امام خمینی(ره) با درك دقیق شرایط و تحلیل اهداف و راهبردهای دشمن، فرمان تاریخی خود مبنی بر اینكه سوسنگرد بایستی تا فردا آزاد شود را در شامگاه بیست و پنج آبان ماه سال ۵۹ صادر کرد.

به گفته این مسئول با تدبیر امام خمینی(ره) و مدیریت قاطع مقام معظم رهبری به عنوان نماینده امام در شورای عالی دفاع، رزمندگان در ۲۶ آبان ماه ۵۹ موفق به آزادسازی شهر سوسنگرد شدند.

 وی در ادامه با تاكید براینكه در جامعه باید به مسائل ایثار، شهادت و دفاع مقدس بیشتر توجه شود تصریح كرد: باید همه دستگاه ها و افراد جامعه اینگونه مسائل و ارزش های آن را به نسل جوان تفهیم و منتقل كنند.

سرهنگ امیری با بیان اینكه دستگاه های فرهنگی استان باید برنامه های خاصی در مجموعه های خود به مناسبت بزرگداشت آزادسازی سوسنگرد برنامه ریزی كنند، افزود: اداره كل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان به همین مناسبت تعدادی بروشور تبلیغاتی در اختیار نهادها و دستگاه های فرهنگی استان قرار داده است.

وی با اشاره به اینكه جبهه سوسنگرد از مناطق نادری محسوب می شود كه بیشترین عملیات در آن صورت پذیرفته است، افزود: سوسنگرد با توجه به اهمیتی كه در شكست محاصره اهواز داشت از جایگاه خاصی برخوردار است و همه باید به این جایگاه توجه ویژه داشته باشند.

مدیركل حفظ آثار و نشر ارزش های اسلامی دفاع مقدس افزود: در عملیات آزاد سازی سوسنگرد ۱۵۰ نفر از رزمندگان اسلام به شهادت رسیدند، ۷۹ درصد تانك های دشمن به غنیمت گرفته شد و ۴۵ نفر از نیروهای دشمن نیز توسط رزمندگان اسلام به اسارت گرفته شدند.

به گفته مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان شمالی در عملیات آزاد سازی سوسنگرد هشت شهید نیز از این استان به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

کد خبر 2421368