۲۴ آبان ۱۳۹۳، ۱۳:۳۷

زادهوش:

ارائه پیوست فرهنگی و سلامت برای مترو اصفهان ضروری است

ارائه پیوست فرهنگی و سلامت برای مترو اصفهان ضروری است

اصفهان – خبرگزاری مهر: عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: با توجه به معضلات ایجاد شده در مترو اصفهان ضروری است که مسئولان مترو اصفهان نسبت به تدوین پیوست فرهنگی و سلامت مترو توجه داشته باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، عدنان زادهوش پیش از ظهر امروز در شسصت و دومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به راه‌اندازی خط یک مترو اصفهان از آذرماه سال جاری اظهار داشت: این پروژه قرار است با گذشت بیش از 10 سال راه اندازی شود و این در حالی است که تا قبل از این زمان نیز بارها قول راه‌اندازی این پروژه به مردم داده شده است.

وی با تاکید بر اینکه مسئولان نباید به مردم دروغ بگویند، افزود: هر گونه قول و وعده بی پایه به مردم زمینه بی اعتمادی آنها را به مسئولان فراهم می‌کند.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان در ادامه ارائه پیوست فرهنگی مترو توسط شهرداری را ضروری دانست و بیان داشت: با توجه به پدیده‌های نابهنجار اجتماعی از جمله تکدی‌گری، دست فروشی و سد معبری که در مترو تهران ایجاد شده است باید با تدوین پیوست فرهنگی از بروز چنین پدیده‌هایی در مترو اصفهان جلوگیری شود.

وی جانمایی نمازخانه برای ایستگاه‌های مترو اصفهان را نیز ضروری دانست و افزود: این جانمایی باید قبل از هرگونه اقدام در دستور کار مسئولان امر قرار گیرد.

زادهوش تدوین پیوست سلامت برای مترو اصفهان را نیز ضروری عنوان کرد و بیان داشت: در صورت نیاز باید برای ایستگاه‌‌های مترو آسانسور تعبیه شود و نباید فضاسازی ایستگاه‌ها به گونه‌ای باشد که برای شهروندان معضلی را ایجاد کند.

وی استفاده از ظرفیت بخش خصوصی با توجه به اصل 44 قانون اساسی برای راه اندازی خطوط 2،3 و 4 مترو اصفهان را نیز مهم دانست و بیان داشت: مسئولان باید پیگیری‌های قانونی و حقوقی این امر را در دستور کار قرار دهند.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان در ادامه با اشاره به اجرای مرحله سوم طرح تحول سلامت در کشور نیز گفت: با وجود اینکه گرفتن زیرمیزی ممنوع شده اما همچنان شاهد این اتفاق هستیم.ضروری است که مسئولان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نسبت به نظارت بر این امر توجه ویژه‌تری داشته باشند.

زادهوش در ادامه در خصوص عدم توجه شهرداری نسبت به اخذ وجه 500 هزار ریالی از افرادی که به میدان میوه و تره‌بار وارد می‌شوند نیز گفت: هنوز شهرداری و به ویژه سازمان میادین میوه و تره‌بار و ساماندهی مشاغل جواب قانع کننده‌ای در این خصوص نداده‌اند.

وی ادامه داد: ضروری است که شهردار اصفهان نسبت به معرفی رئیس سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری اصفهان برای پیگیری بهتر مطالبات اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان توجه بیشتری داشته باشد.

کد خبر 2421391

برچسب‌ها