۲۵ آبان ۱۳۹۳، ۹:۵۰

سالاری در گفتگو با مهر:

60 هزار هکتار اراضی ساحلی استان بوشهر برای آبزی‌پروری شناسایی شد

60 هزار هکتار اراضی ساحلی استان بوشهر برای آبزی‌پروری شناسایی شد

بوشهر - خبرگزاری مهر: استاندار بوشهر گفت: 60 هزار هکتار اراضی ساحلی استان بوشهر برای آبزی‌پروری شناسایی شد.

مصطفی سالاری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: استان بوشهر دارای ظرفیت‌های بسیار خوبی برای ایجاد اشتغال در بخش های مختلف است که در این زمینه تلاش داریم تا از این ظرفیت‌ها به خوبی استفاده کنیم.

وی شیلات و آبزی‌پروری را به عنوان یکی از ظرفیت‌های بسیار مناسب برای توسعه اشتغال و درآمدزایی دانست و افزود: حمایت لازم را برای سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در این زمینه خواهیم داشت.

استاندار بوشهر به سود‌آور بودن آبزی پروری برای سرمایه‌گذاران اشاره کرد و ادامه داد: افراد زیادی هستند که برای سرمایه‌گذاری در این بخش ابراز تمایل کرده‌اند و ما نیز حمایت کاملی از سرمایه‌گذاران خواهیم داشت.

وی از تلاش برای افزایش دو برابری تولید میگوی پرورشی در استان بوشهر خبر داد و بیان داشت: استان بوشهر هم‌اکنون بزرگترین تولید کننده میگوی پرورشی کشور است و در حال توسعه اراضی پرورش میگو در سطح استان هستیم.

سالاری با اشاره به بازدیدهای صورت گرفته از نقاط مختلف ساحلی استان بوشهر، بیان داشت: 60 هزار هکتار اراضی ساحلی استان بوشهر برای آبزی‌پروری شناسایی شده است که می توان پرورش ماهی و میگو را در این اراضی ایجاد کرد.

وی اراضی ساحلی استان بوشهر را فرصتی بسیار خوب برای توسعه آبزی‌پروری دانست و تاکید کرد: ایجاد زنجیره تولید شامل ایجاد حوضچه‌های پرورشی، ایجاد صنایع فرآوری و سردخانه در کنار هم فرصت را برای بهبود وضعیت تولید و صادرات فراهم می‌سازد.

کد خبر 2421781

برچسب‌ها