۲۸ آبان ۱۳۹۳، ۱۳:۴۴

محمدحسین لطیفی مطرح کرد:

«اسب سفید پادشاه» دست گرمی است/ سال آینده با «مادر مادر مادر» می‌آیم

«اسب سفید پادشاه» دست گرمی است/ سال آینده با «مادر مادر مادر» می‌آیم

محمدحسین لطیفی اعلام کرد سال آینده با یک پروژه عظیم دفاع مقدسی با نام «مادر مادر مادر» به جشنواره فیلم فجر می‌آید.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد احسانی معاون ارزشیابی و نظارت آثار سازمان سینمایی به پشت‌صحنه فیلم «اسب سفید پادشاه» به کارگردانی محمد حسین لطیفی رفت. او در این بازدید گفت: خوشحالم پس از چند سال محمد حسین لطيفی مجددا به سينما برگشته است.

معاون ارزشیابی سازمان سینمایی تاکید کرد: تنها در صورتی سينما به حيات طبيعی خود بر می گردد كه بخش مهمی از فيلم ها بتوانند هزينه توليد و سود منصفانه خود را از گيشه تامين كنند البته روشن است كه جذب مخاطب به هرقيمت هم مطلوب نيست بلكه هر اثر هنری بايد با استفاده از مضمون صحيح و ساختار و فرم مناسب ضمن احترام به شعور مخاطب در يك روند تدريجی سطح سليقه او را هم ارتقا دهد.

احسانی ادامه داد: در كنار سينمایی كه با مخاطب عام مواجه است بخش ديگری نيز كه از آن به سينمای هنری و فرهنگی تعبير می شود ضروری است. اين سينما كه معمولا توسط مخاطبان و علاقمندان حرفه ای تر سينما دنبال می شود فرصتی است كه توليدكنندگان آثار سينمايی و مخاطبان آنها عرصه ها و فضاهای جديدی را تجربه كنند و از ايستايی و كليشه شدن مضامين و ساختارها جلوگيری شود.

اسب سفید پادشاه

محمد حسین لطیفی کارگردان فیلم سینمایی «اسب سفید پادشاه» هم در ادامه این مراسم گفت: فیلم «پاریس تا پاریس» کار بخش برون مرزی سیما و تله فیلم بود و بعدها نسخه سینمایی از این اثر تهیه شد. امروز پس از ۸ سال که از فیلم «روز سوم» می گذرد دوباره به سینما برگشتم و امیدوارم کمرم را محکم ببندم تا جدی به سینما برگردم.

این کارگردان سینما توضیح داد: سعی کردم با این کار دست گرمی کنم و کار سنگین من در سینما اثری دفاع مقدسی با عنوان «مادر مادر مادر» است که امیدوارم سال آینده به جشنواره برسانم.

لطیفی تاکید کرد: ژانر فیلم «اسب سفید پادشاه» را تا امروز تجربه نکرده ام اما و بیشتر همکاران من در این زمینه تجربه داشتند. امیدوارم تجربه موفقی در حضور دوباره ام در سینما داشته باشم.  فیلمبرداری این اثر سینمایی را ۱۷ آبان ماه آغاز کردیم و پایان فیلمبرداری بین ۲۴ تا ۲۶ آذرماه در نظر گرفته شده است و امیدوارم تا اول دی ماه این اثر سینمایی را به جشنواره برسانم.

فیلمبرداری فیلم «اسب سفید پادشاه» در منزلی در حوالی منطقه شاپور تهران ادامه دارد. فرهاد قائمیان، الناز شاکردوست، مجید یاسر، لیدا عباسی، علی کاظمی و علی طباطبایی از بازیگران این اثر سینمایی هستند.

کد خبر 2424592

برچسب‌ها