۳ آذر ۱۳۹۳، ۱۲:۳۰

قاسم قلی‌پور به مهر گفت:

تولید فیلم «یو اس اس وینس ...» در بلاتکلیفی/ نهادهای دولتی برای افراد خاص هزینه می‌کنند

تولید فیلم «یو اس اس وینس ...» در بلاتکلیفی/ نهادهای دولتی برای افراد خاص هزینه می‌کنند

قاسم قلی پور تهیه کننده سینما اعلام کرد هنوز سرمایه‌گذاری برای ساخت فیلم «یو اس اس وینس ...» پیدا نشده است.

قاسم قلی پور تهیه‌کننده سینما که فیلمنامه «یو اس اس وینس ...» با موضوع حمله آمریکا به پرواز «655» را آماده تولید دارد درباره روند جذب سرمایه برای ساخت این فیلمنامه به خبرنگار مهر گفت: از مدت ها پیش من به اتفاق سعید اسدی فیلمنامه ای با عنوان «یو اس اس وینس ...» با موضوع حمله آمریکا به هواپیمای ایرباس کشورمان را نوشته‌ایم و قرار بود این فیلمنامه در صورت تامین بودجه در قالب یک اثر سینمایی ساخته شود.

وی اضافه کرد: از زمان تکمیل شدن فیلمنامه این فیلم سینمایی به نهادها و سازمان های مختلف برای کسب بودجه مراجعه و به شکل شفاهی پاسخ هایی مثبتی را نیز دریافت کرده ایم اما واقعیت این است که به شکل اجرایی با هیچ یک از نهادها به نتیجه قطعی نرسیده ایم و قول هایی که داده اند به قطعیت نرسیده است.

تهیه‌کننده فیلم سینمایی «آتش سبز» از ارگان های دولتی که آثاری با موضوع انقلاب و دفاع مقدس تولید می کنند گله کرد و گفت: از ارگان های دولتی گله مند هستم چون با وجود قول‌هایی که می‌دهند در نهایت هیچ یک از این قول ها به نتیجه نمی رسد. احساس می کنم جریان های سینمایی در نهادهای دولتی تنها برای ساخت آثار تعداد محدودی از فیلمسازان این عرصه سرمایه گذاری می کنند.

قلی پور با تاکید بر اینکه ساخت فیلم با موضوع حمله آمریکا به هواپیمای ایرباس از مهمترین پروژه هایی است که باید در دستور کار سینمای ایران قرار گیرد، بیان کرد: تولید فیلمنامه «یو اس اس وینس ...» با موضوع حمله آمریکا به پرواز «655» از جمله پروژه هایی است که باید تولیدی در حد استانداردهای بین‌المللی داشته باشد تا بتوان آن را در عرصه جهانی نیز عرضه کرد به همین منظور ما قصد داریم فیلمی مطابق با استانداردهای جهانی تولید کنیم و برای رسیدن به این منظور هزینه بسیاری باید درنظر گرفت.

وی در پایان گفت: متاسفانه تا این لحظه پاسخ روشنی برای تولید این فیلمنامه دریافت نکرده ام و همانطور که در گذشته هم گفته ام اگر شرایط تولید این فیلمنامه فراهم نشود آن را به صورت کتاب منتشر خواهم کرد.

کد خبر 2424711