۲۸ آبان ۱۳۹۳، ۱۵:۲۳

مختاری خبر داد:

بازدید معاون علمی فناوری رياست جمهوری از پارك علم و فناوری خوزستان

بازدید معاون علمی فناوری رياست جمهوری از پارك علم و فناوری خوزستان

اهواز - خبرگزاري مهر: رئیس پارک علم و فناوری خوزستان از بازديد معاون علمی فناوری رياست جمهوری از پارك علم و فناوری خوزستان خبر داد.

بابک مختاری در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: به منظور بازدید از مراکز آموزشي، پژوهشی و پارک علم و فناوری خوزستان، سورنا ستاری روز شنبه اول آذر به خوزستان سفر می کند.

وي افزود: این بازدید به دعوت  استاندار خوزستان انجام می شود و در جريان آن از پارک علم و فناوری، دانشگاه شهيد چمران اهواز، دانشگاه علوم پزشکی (جندی شاپور) اهواز و دانشگاه صنعت نفت خوزستان بازدید صورت مي گيرد.

رئیس پارک علم و فناوری خوزستان عنوان كرد: در پایان بازدید، جلسه کارگروه پژوهش و فناوری خوزستان به ریاست  استاندار و با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور تشکیل می شود.

مختاري اظهار كرد: همچنین قرار است در این سفر یادداشت تفاهم نامه استانداری خوزستان با معاونت علمی و فناوري رياست جمهوري در زمینه تقویت زیرساخت های علمی و فناوری خوزستان به امضا برسد

وی تصریح کرد: پارک علم و فناوری خوزستان فعالیت رسمی خود را تحت این عنوان از تیر ماه ۸۸ با کسب مجوز از وزارت علوم تحقیقات و فناوری آغاز کرد. تا پیش از تاسیس پارک مرکز رشد فناوری خوزستان تنها نهاد توسعه فناوری در استان محسوب می شد. این مرکز هم اینک زیر نظر پارک علم فناوری خوزستان فعالیت می کند.

مختاری توضیح داد: يک پارک علمی سازمانی است که به وسیله متخصصان حرفه ای اداره می شود و هدف اصلی این سازمان افزایش ثروت در جامعه از طریق تشویق و ارتقای فرهنگ نوآوری و افزایش قدرت رقابت در میان شرکت ها و مؤسساتی است که متکی بر علم و دانش در محیط پارک فعالیت می کنند. برای دستیابی به این هدف یک پارک علمی با ایجاد انگیزه و مدیریت جریان دانش در میان دانشگاه ها، مراکز تحقیق و توسعه، شرکت های خصوصی و بازار، ایجاد و رشد شرکت های متکی بر نوآوری را از طریق مراکز رشد و فرآیندهای زایشی تسهیل می کند.

 

کد خبر 2424719

برچسب‌ها