۲۹ آبان ۱۳۹۳، ۱۵:۴۳

حجتی:

تجهیز 1.3 میلیون هکتار مزرعه به آبیاری قطره ای

تجهیز 1.3 میلیون هکتار مزرعه به آبیاری قطره ای

میاندورود - خبرگزاری مهر: وزیر جهاد کشاورزی گفت: در چند دهه گذشته یک میلیون و 300 هزار هکتار از مزارع کشور به سیستم آبیاری قطره ای مجهز شده اند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمود حجتی بعد از ظهر پنجشنبه در بازدید از طرح آبیاری تحت فشار دشت ناز شهرستان میاندرود افزود: مشکلی برای اجرای طرح آبیاری تحت فشار وجود ندارد و از بهره برداران حمایت می شود.

وی اظهار داشت:  با توجه به آشنایی بهره برداران مشکلی نیز در مورد آبیاری قطره ای وجود ندارد و خوشبختانه از نظر مهندسی، تجهیزات و امکانات نیز در وضعیت خوبی قرار داریم.

حجتی عمده مانع را محدودیت منابع اعتباری عنوان کرد و گفت: با توجه به محدودیت منابع موجود باید صرفه جویی حداکثری منابع داشته باشیم.

وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: ۸۵ درصد تسهیلات آبیاری قطره ای را دولت بصورت یارانه ای پردخت می کند و علیرغم توجه خوبی که در بودجه سال گذشته شده اما پاسخگوی تقاضا نیست و امیدواریم در آینده پشتیبانی بیشتری در ردیف اعتباری صورت گیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: به دنبال سازگاریهای اقلیمی با توجه به فناوریهای روز با بازدهی درست هستیم.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه در برخی مناطق محدودیت منابع آب و خاک وجود دارد، گفت: با توجه به مشکلات و مسائل اقلیمی باید ناسازگاریها بررسی و مطالعه صورت گیرد.

حجتی به بستر و ظرفیتهای بسیار در کشور و مازندران اشاره کرد و افزود: متاسفانه هنوز نتوانسته ایم از ظرفیتها بهره گیریم.

وی به بازدید از پروژه ۵۵۵ هکتاری باغ مرکبات دشت ناز میاندرود اشاره کرد و گفت: با توجه به محدودیت خاک، آخرین پایه های سازگار و مقاوم با سرما و رقم های مختلفی آورده اند تا بتوانند کشاورزی صنعتی و منطبق با فناوری، دانش روز ایجاد کنند.

وی در زمینه نمونه ها اظهار داشت: مطالعات در این مورد در دست بررسی و مطالعه است.

کد خبر 2425265

برچسب‌ها