۳۰ آبان ۱۳۹۳، ۹:۵۵

همزمان با هفته كتاب و كتابخوانی/

طرح يار مهربان در مدارس استثنايی خراسان شمالی اجرا شد

طرح يار مهربان در مدارس استثنايی خراسان شمالی اجرا شد

بجنورد- خبرگزاری مهر: مدير آموزش و پرورش استثنايی خراسان شمالی گفت: همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی طرح يار مهربان در مدارس استثنايی استان اجرا شد.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین نعمتی عصر پنج شنبه در بازدید از برنامه های هفته کتاب و کتابخوانی مدارس استثنایی خراساند شمالی اظهار داشت: اجرای طرح یار مهربان در مدارس استثنایی استان به منظور افزایش سطح آگاهی و معلومات دانش آموزان در دستور کار قرار گرفت و تاکنون نیز برنامه های پیش بینی شده در قالب این طرح به خوبی برگزار شده اند.

وی با بیان اینكه افزایش انگیزه مطالعه كتب غیر درسی در دانش آموزان باعث ارتقای مهارتهای آموزشی و اجتماعی آنان می شود افزود: دانش آموزان در كنار مطالعه كتب درسی اگر از كتب غیر درسی استفاده كنند بهتر با روش های زندگی و مهارتهای آن آشنا می شوند و می توانند تصمیم گیری های موفقی برای زندگی خود داشته باشند.

این مسئول مطالعه دانش آموزان در زمینه های اجتماعی، علمی، فرهنگی و داستانی برای رشد افكار و اذهان آنان موثر دانست و اظهار داشت: رضایت دانش آموزان و معلمان از اجرای طرح یار مهربان در مدارس استثنایی مناسب بوده است.

نعمتی با تاكید بر اینكه طرح یار مهربان در راستای فرمایشات ریاست جمهوری به مرحله اجرا گذاشته شده است تصریح كرد: امسال این طرح نیز همانند سنوات گذشته در مراكز آموشی استثنایی استان اجرا شده چرا كه در گفتگو و تبادل نظر در خصوص موضوعات علمی، آموزشی و پرورشی بین دانش آموزان مثمر ثمر است.

به گفته این مسئول اجرای این طرح، روان خوانی، كمك به دروس املاء، انشاء، رسیدگی به امور كتابخانه های مدارس و ... را نیز به همراه دارد.

نعمتی گفت: این طرح برای دانش آموزان مقطع پایه پنجم و ششم ابتدایی و متوسطه اول و دوم اجرا می شود كه دانش آموزان در راستای اجرای این طرح پس از مطالعه كتب، برداشت های خود را به صورت خلاصه ذكر می كنند و پس از تحویل به آموزشگاه و داوری، بهترین خلاصه نویسی انتخاب و از نفرات برتر تقدیر خواهد شد.

مدیرآموزش و پرورش استثنایی خراسان شمالی مطالعه مفید را برای به فعالیت رساندن و آشكار كردن استعدادهای دانش آموزان موثر دانست.

به گزارش خبرنگار مهر، هزار ۴۰۰ دانش آموز با نیازهای ویژه در ۱۷ مرکز مدارس دانش آموزان استثنایی در خراسان شمالی تحصیل می کنند.

کد خبر 2425406