۳۰ آبان ۱۳۹۳، ۱۲:۰۹

کولیوند:

تجهیزات امدادی هلال احمر 30 درصد افزایش یافت

تجهیزات امدادی هلال احمر 30 درصد افزایش یافت

ساری - خبرگزاری مهر: رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور با بیان اینکه تجهیزات و امکانات ما نسبت به سال گذشته 30 درصد افزایش داشته است، گفت: نگاه سازمان امداد و نجات، شعبه محوری و پایگاه محوری است.

به گزارش خبرگزاری مهر، کولیوند در جلسه هیئت مدیره هلال احمر مازندران، با اشاره به اینکه وظیفه اصلی هلال احمر در حوادث و تصادفات جاده ای رهاسازی است، ادامه داد: تهیه خودروهای نجات پیشرفته دومنظوره که هم آمبولانس است و هم خودروی نجات در دستور کار ما قرار دارد.

کولیوند گفت: پیگیری بیمه سنوات امدادگران و نجاتگران، قرار گرفتن پست های سازمانی هلال احمر در ردیف مشاغل سخت و زیان آور، کاهش خدمت سربازی امدادگران، طرح جانبازی و شهادت امدادگران، طرح جذب نیروهای جدید از میان امداد گران و نجاتگران و ثبت تجربیات امدادگران و نجاتگران بصورت جامع و کامل از جمله برنامه های سازمان امداد و نجات در آینده است.

محمد دامادی نماینده مردم شریف ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی و عضو شورای عالی جمعیت هلال احمر، ضمن تشکر از حضور رییس سازمان امداد و نجات و هیئت همراه در استان، با توجه به حادثه خیزی استان و ورود میلیون ها گردشگرو مسافر به استان، خواستار اختصاص تجهیزات و امکانات بیشتری به مازندران شد.

حسن نتاج عضو هیئت مدیره هلال احمر استان مازندران ضمن تشکر از خدمات مدیر عامل هلال احمر استان در پیگیری و اجرای امور، خواستار پیگیری مسئولان جمعیت هلال احمر برای تصویب طرح جامع ساماندهی سواحل شد.

همچنین مهدی ولی پور مدیر عامل جمعیت هلال احمرمازندران، ضمن ارائه گزارشی جامع از وضعیت استان بلحاظ پراکندگی جمعیت، وضعیت جغرافیایی و  حادثه خیزی استان، گفت: در مدت سه سال گذشته با حمایت جمعیت مرکز و استانداری مازندران خودروهای امدادی جمعیت ۱۰۰ درصد نوسازی شده و سطح انبار های امدادی از ۴ هزار و ۲۰۰ متر مربع به بیش از ۸ هزار متر مربع افزایش یافت.

وی با اشاره به تعداد محورهای مواصلاتی استان به تهران، کوهستانی بودن این محورها، راه اندازی تعدادی شعبه، دفتر نمایندگی و پایگاه امدادی و معین بودن مازندران برای تهران و ۶ استان کشور  گفت: آمبولانس، خودروهای نجات و تجهیزات امدادی متناسب با این محورها ازجمله نیازمندی های استان در این بخش است.

کد خبر 2425505