۱ آذر ۱۳۹۳، ۹:۳۳

مسکو درصدد اتخاذ تدابیر پیشگیرانه در قبال ناتو

مسکو درصدد اتخاذ تدابیر پیشگیرانه در قبال ناتو

مسکو در نظر دارد تدابیر پیشگیرانه در قبال ناتو در منطقه اتخاذ کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ریانوستی،گروشکو نماینده روسیه در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی(ناتو)در جمع خبرنگاران با اعلام این مطلب اعلام کرد:استقرار نیروهای ناتو در نزدیکی مرزهای روسیه و افزایش پروازهای هواپیماهای این بلوک نظامی در حریم هوایی مناطق مرزی نزدیک روسیه ضرورت اتخاذ تدابیر احتیاطی لازم را از سوی مسکو نمایان می کند.

این مقام روسی در ادامه اظهار داشت : تحرکات ناتو در منطقه و فعالیت های هوایی این بلوک در مناطق مجاور مرزهای روسیه خطرناک است.

نماینده روسیه در ناتو همچنین گفت: مقامات ناتو باید این واقعیت را بپذیرند که روسیه برای تامین امنیت خود درباره افزایش تحرکات نظامی این پیمان ،تدابیر پیشگیرانه اتخاذ می کند.

روابط روسیه و سازمان ناتو در شش ماه اخیر به دنبال تشدید بحران اوکراین و آغاز مناقشه مسلحانه در شرق این کشور پرتنش شده است.

ناتو در این مدت برای فشار بر روسیه به منظور تغییر سیاست های این کشور در اوکراین و خودداری از حمایت از جدایی طلبان طرفدار روسیه ، در مناطق مجاور آن نیروهای بیشتری مستقر کرده و به طور مرتب رزمایش مشترک با شرکت کشورهای همسایه روسیه برگزار می کند.

روسیه نیز پروازهای نظامی بر فراز دریای بالتیک و مناطقی همچون اقیانوس اطلس را چند برابر کرده و این مساله نگرانی ناتو را به دنبال داشته است.

کد خبر 2425834

برچسب‌ها