۱ آذر ۱۳۹۳، ۱۳:۴۱

اخوان فرد:

بسیج ماموریت غنی سازی فرهنگ در جامعه را برعهده دارد

بسیج ماموریت غنی سازی فرهنگ در جامعه را برعهده دارد

سنندج-خبرگزاری مهر: مدیرگروه حقوق دفاع مقدس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس گفت: بسیج ماموریت غنی سازی فرهنگ در تمامی اقشار جامعه را بر عهده دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، مسعود اخوان فرد شنبه در مراسم گرامیداشت روز قشر بسیج حقوقدانان استان که در سالن اجتماعات دادگستری استان کردستان برگزار شد، گفت: امام خمینی(ره) فرمودند بسیج مدرسه عشق است و بدون شک کسی هم در این مدرسه گام بر می دارد عاشق احکام و معارف اسلامی است.

وی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب هم خصوصیات بسیج را به خوبی تبیین فرمودند، عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند بسیج یعنی حضور بهترین، بانشاط ترین و با ایمان ترین نیروی عظیم ملت در میدان هایی که برای اهداف والای کشورمان نیاز به حضور آنها است.

وی بیان کرد: حرکت بسیج سازماندهی شده و یاری رسان سایر ارگان ها و نهادها د رراستای سازندگی و آبادانی کشور در تمامی زمینه هاست و با فرهنگ جهادی وارد عرصه شده و می شود.

مدیرگروه حقوق دفاع مقدس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس ادامه داد: بسیج در دفاع از انقلاب در مقابل گروهک های ضدانقلاب و حوادث مختلف در فتنه های سال 59 و 60، در جنگ تحمیلی و دفا مقدس و حرکت های وسیعی هم چون واکسیناسیون در کشور حضوری فعال داشته است.

اخوان فردی با بیان اینکه بسیج ماموریت غنی سازی فرهنگ را در تمامی اقشار جامعه بر عهده دارد، بیان کرد: از دیگر ماموریت های جدید بسیج که در مجلس شورای اسلامی اخیرا طی مصوبه ای بر عهده این شجره طیبه گذاشته شده بحث امربه معروف و نهی از منکر است.

وی با اشاره به اینکه بسیج جزو سپاه پاسداران است، اظهارداشت: در اصل 150 قانون اساسی حفاظت و نگهبانی از انقلاب و دستاوردهای آن از وظایف سپاه تعیین شده است.

وی افزود: برای پیاده سازی فرهنگ عمیق اسلامی بسیج به عنوان سرباز ولایت باید در این چارچوب عمل کند.

مدیرگروه حقوق دفاع مقدس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس عنوان کرد: براساس تحقیقات دانشگاهی  امربه معروف و نهی از منکر نشان دهنده ی تعهد و علاقه انسان نسبت به سلامت جامعه است.

اخوان فردی امربه معروف ونهی از منکر را نشان دهنده ی آزادی در جامعه ذکر کرد و افزود: باید چارچوب اجرای امربه معروف ونهی از منکر در جامعه رعایت شود و اجازه محدود کردن آن توسط برخی اشخاص داده نشود.

وی اظهارداشت: این فریضه الهی نشانه ی فطرت بیدار، حضور و غیاب واجبات، ضامن اجرای تمام واجبات و ترک همه محرمات است.

در پایان این مراسم از 12 نفر از حقوقدان بسیجی استان با دادن هدایا و لوح تقدیری تجلیل به عمل آمد.

 

 

کد خبر 2426200

برچسب‌ها