۲ آذر ۱۳۹۳، ۱۲:۴۵

ابراهیمی نژاد:

طرح استخدام مربیان فنی و حرفه ای در کمیسیون اجتماعی دولت در حال پیگیری است

طرح استخدام مربیان فنی و حرفه ای در کمیسیون اجتماعی دولت در حال پیگیری است

کرمان - خبرگزاری مهر: مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان کرمان با اشاره به تصویب طرح استخدام مربیان فنی و حرفه ای در مجلس گفت: این طرح در کمیسیون اجتماعی دولت در حال پی گیری است.

مهدی ابراهیمی نژاد در گفتگو با خبرنگار مهر در کرمان با تقدیر از نقش مجلس در تصویب طرح استخدام مربیان فنی و حرفه ای اظهار داشت: با پیگیری سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور و رئیس این سازمان، این طرح در شورای نگهبان نیز تصویب و به دولت ابلاغ شده است.

ابراهیمی نژاد با اشاره به اهمیت اموزش های فنی و حرفه ای در کشور در راستای حل مشکل بیکاری، اظهار داشت: با مساعدت معاون اول رئیس جمهور طرح استخدام مربیان فنی و حرفه ای به کمیسیون اجتماعی دولت ارجاع شده است.

وی ادامه داد: پس از تصویب این طرح در مجلس شورای اسلامی و با پیگیری مقام عالی وزارت، طرح در کمیسیون فرعی کمیسیون اجتماعی در حال گذراندن مراحل نهایی تصویب است که امیدواریم  بزودی برای اجرا ابلاغ شود.

مسئول آموزش های مهارتی استان کرمان تصریح کرد: تغيير وضعيت استخدامي چهار هزار و ۸۷۶ مربي حق التدريس اين سازمان به رسمي و پيماني تا پايان برنامه پنجم توسعه در صورتي كه داراي شرايط لازم منطبق با آيين نامه مذكور باشند، پس از تصويب آيين نامه توسط هيأت دولت در دستور كار سازمان قرار مي گيرد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان کرمان افزود: آيين نامه قانون تعيين تكليف استخدامي مربيان حق التدريس كه توسط كارگروه تخصصي كميسيون اجتماعي دولت تهيه شده مشتمل بر شش ماده و يك تبصره است.

وی با اشاره به اهمیت این طرح در توسعه مهارت و اشغال در کشور یادآور شد: با همت سازمان آموزش فنی و حرفه ای در سراسر کشور و از جمله استان کرمان، نمایندگان مجلس در مردادماه سال  ۹۱به این طرح رای مثبت داده اند و کار در حال پیگیری است.

کد خبر 2426870