۲ آذر ۱۳۹۳، ۱۲:۲۹

مقیمی تاکید کرد؛

تشکیل ستاد خیرین مدرسه پرور در استان مرکزی/ بودجه ۱۲۰ میلیاردی آموزش و پرورش پاسخگو نیست

تشکیل ستاد خیرین مدرسه پرور در استان مرکزی/ بودجه ۱۲۰ میلیاردی آموزش و پرورش پاسخگو نیست

اراک-خبرگزاری مهر: استاندار استان مرکزی با تاکید بر تشکیل ستاد خیرین مدرسه پرور در استان مرکزی، گفت: استفاده از کمک خیرین در زمینه های علمی سبب هدایت هرچه بهتر دانش آموزان در مباحث نرم افزاری می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدحسین مقیمی، صبح یکشنبه در دویست و سومین جلسه شورای آموزش و پرورش استان مرکزی با اشاره به اینکه دانش آموزان همانقدر که نیازمند فضاهای آموزشی هستند به حمایت هایی در زمینه های پژوهشی، پرورشی، تربیتی، فرهنگی و علمی نیاز دارند، افزود: تشکیل ستاد خیرین مدرسه پرور بستر مناسبی برای نخبه پروری است.

وی ادامه داد: خیرین همانگونه که در ساخت و ساز و تعمیر مدارس فعالیت های مطلوبی در استان مرکزی انجام دادند، با حمایت از دانش آموزان در بخش های علمی می توانند گام های موثری بردارند.

افزایش ۲۳ درصدی تعهد خیرین مدرسه ساز استان مرکزی

استاندار استان مرکزی با بیان اینکه خیرین مدرسه ساز استان مرکزی امسال ۲۳ درصد بیش از سال گذشته تعهد داشتند، گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۴۰ درصد از تعهدات خیرین مدرسه ساز استان مرکزی تحقق یافته است.

مقیمی اظهار کرد: ساخت ۳۳۷ کلاس با متراژ ۵۲ هزار متر مربع تنها با کمک خیرین امکان پذیر است، چراکه اعتبارات عمرانی آموزش و پرورش استان مرکزی ۱۲۰ میلیارد ریال بوده و پاسخگوی ساخت و ساز و تعمییر مدارس و دیگر موارد عمرانی نیست.

وی تصریح کرد: در استان مرکزی باید به موازات مسایل عمرانی به ارتقای سطح علمی و آموزشی دانش آموزان به عنوان سرمایه های آینده ایران اسلامی پرداخت و این امر مهم نیازمند حضور خیرین در کنار آموزش وپرورش و سایر نهادها و دستگاه های مرتبط است.

تخفیف ۵۰ درصدی آب، برق و گاز بر قوت خود باقی است

استاندار استان مرکزی در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر اینکه تخفیف ۵۰ درصدی آب، برق و گاز مدارس و مراکز آموزشی بر قوت خود باقی است، اضافه کرد: این امر مصوب هیات وزیران بوده و تا لغو قانونی از سوی ایشان قانونی و لازم الاجرا است.

مقیمی با بیان اینکه آموزش و پرورش گسترده ترین نهاد آموزشی کشور است، گفت: کمک به این نهاد تا زمانی که راه باز بوده و مسائل و مشکلاتی بر سر راه نباشد، ضروری است.

وی با اشاره به ایجاد امنیت برای دانشجویان دانشکده زینب کبری و اطهر در عبور از خیابان، افزود: با بررسی معاونت عمرانی استانداری استان مرکزی، پل عابر پیاده مقابل این دانشگاه برای آسایش عبور و مرور دانشجویان با همکاری استانداری و شهداری اراک احداث می شود.

تامین ۱۰۰ میلیون تومان برای طرح های پژوهشی فرهنگیان

استاندار استان مرکزی اظهار کرد: در صورت تامین مازاد درآمد استانی ۱۰۰ میلیون اعتبار برای طرح های پژوهشی فرهنگیان استان اختصاص داده می شود.

مقیمی با بیان اینکه دانش آموزان نخبه می توانند با تایید نهادهای علمی چون دانشگاه ها از آزمایشگاه ها و کارگاه های آنان استفاده کنند، گفت: بنیاد نخبگان نیز با اختصاص یک روز به دانش آموزان نخبه و رتبه های برتر جشنواره ها و دراختیار گذاشتن امکانات و تجهیزات آنان را در این مسیر یاری کند.

وی تصریح کرد: تلاش دستگاه های مرتبط در کنار آموزش و پرورش می تواند سرمایه های ماندگار انسانی برای این مرز و بوم داشته باشد.

کد خبر 2426895

برچسب‌ها