۳ آذر ۱۳۹۳، ۱۶:۰۲

آیت‌الله صفایی بوشهری:

نیروی دریایی ایران افتخار بین المللی نظام است

نیروی دریایی ایران افتخار بین المللی نظام است

بوشهر - خبرگزاری مهر: نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: نیروی دریایی ایران افتخار بین المللی نظام است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری ظهر دوشنبه در آستانه هفتم آذر ماه روز نیروی دریایی در دیدار با فرماندهان منطقه دوم نیروی دریایی ارتش اظهار داشت: نیروهای نظامی کشورمان در حال حاضر در درجه بالای آمادگی و اقتدار قرار دارند.

وی داشتن آرامش و امید به توسعه و پیشرفت را از ویژگی‌های درونی یک نظامی توانمند توصیف کرد و ادامه داد: یک نیروی مسلح بسیار پرتوان باید در خارج دارای اقتدار بین‌المللی باشد که نیروهای نظامی ما دارای این ویژگی‌ها هستند.

امام جمعه بوشهر به توانمندی بالای نیروهای مسلح ایران در بخش‌های مختلف نظامی اشاره کرد و افزود: نیروهای مسلح کشورمان در سطح جهان به عنوان یک ارتش دانش‌بنیان و مجهز و مقتدر شناخته می‌شود.

وی برخورداری از دریا را فرصتی گران‌بها برای توسعه و پیشرفت در زمینه‌های مختلف دانست و اضافه کرد: داشتن دریا در شمال و جنوب یک کشور می‌تواند موقعیت این کشور را بسیار استراتژیک کرده و از اهمیت زیادی برخوردار باشد که کشور ما دارای این ویژگی است.

برخورداری از نیروی دریایی توانمند برای نگهداشتن آبراه شمال و آبراه جنوب ضروری است

آیت‌الله صفایی بوشهری با تاکید بر لزوم برخورداری از یک نیروی دریایی قوی و توانمند برای نگهداشتن آبراه شمال یعنی دریای خزر و آبراه جنوب یعنی خلیج فارس، ادامه داد: نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران نیروی راهبردی است که توان بالایی در عرصه های مختلف دارد.

وی در ادامه نقش نیروی دریایی در حفاظت و حراست از کشتی های ایران و کشورهای خارجی در آب‌های بین‌المللی را بسیار مهم دانست و بیان داشت: نیروی دریای جمهوری اسلامی ایران دارای قدرت بالایی در دفاع و صیانت از مرزهای این مرز و بوم است.

امام جمعه بوشهر افزود: در صورتی که جهان کوچکترین تعرضی به این آب و خاک بخواهد داشته باشد، نیروی دریایی ما درس بزرگی به آنها خواهد داد و این آخرین تعرض آنها خواهد بود.

رونمایی از داک تعمیراتی ۷۰۰ تنی نیروی دریایی ارتش

فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی ارتش نیز در این آئین با گرامیداشت روز نیروی دریایی اظهار داشت: به منظور روز نیروی دریایی برنامه‌های مختلفی در سطح استان بوشهر برگزار می‌شود که می‌توان به ورود ناوشکن شهید بایندر پس از ۱۲۰ روز ماموریت بین‌المللی به بوشهر اشاره کرد.

محمدرضا عباسیان افزود: ناوشکن شهید بایندر در قالب ناوگروه سی و یکم نیروی دریایی ارتش ماموریت‌هایی را در خلیج عدن، باب المندب و اقیانوس هند داشته و در زمان ماموریت خود توقف‌هایی را در سلاله و جیبوتی داشته است.

وی از افتتاح خانه فرهنگ "تکاور" در منطقه دوم نیروی دریایی ارتش به منظور جمع‌آوری خاطرات تکاوران نیروی دریایی ارتش خبر داد و اضافه کرد: رونمایی از داک تعمیراتی ۷۰۰ تنی نیروی دریایی ارتش در بوشهر از دیگر برنامه‌های روز نیروی دریایی است.

کد خبر 2428116

برچسب‌ها