۴ آذر ۱۳۹۳، ۱۲:۳۹

محمد یاران در گفتگو با مهر:

مبارزه با مواد مخدر و قاچاقچیان در سال جاری تشدید می شود

مبارزه با مواد مخدر و قاچاقچیان در سال جاری تشدید می شود

بجنورد - خبرگزاری مهر: دادستان عمومی و انقلاب بجنورد از مبارزه قاطع و جدی این دادستانی با قاچاقچیان مواد مخدر در سال جاری خبر داد.

مسلم محمد یاران در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: با برنامه ریزی های به عمل آمده میزان كشفیات مواد مخدر در این استان نسبت به مدت مشابه سال قبل از رشد ۱۰۰ درصدی برخوردار بوده است.

وی تصریح كرد: ورود ما در بحث مبارزه با مواد مخدر و قاچاقچیان در سال جاری جدی است و با مرتكبین قاچاق مواد مخدر به ویژه باندهای قاچاچاق مواد، به شدت برخورد خواهیم كرد.

محمد یاران همچنین با اشاره به وظایف قانونی دادستانی عمومی و انقلا‌ب، كشف جرم، تحقیق و تعقیب و تمامی مراحل دادرسی را در راستای اجرای عدالت و امنیت از وظایف دادستانی عنوان كرد و گفت: دادستان به عنوان مدعی العموم در تمامی موارد از جمله مشكلات بهداشت عمومی و سلا‌مت، مواد مخدر و ارتكاب جرم در حوزه فضای مجازی، ‌ساختار شكنی در حوزه امنیت و آرامش اجتماع و  ... ورود پیدا می كند.

وی ورود به حریم خصوصی افراد و دسترسی غیر مجاز به اطلا‌عات اشخاص در فضای مجازی، شنود غیر مجاز، تخریب داده ها، تخریب سامانه ها و حملا‌ت سایبری، سرقت داده ها، جعل ریانه ای، كلاهبرداری اینترنتی و ... را از جمله جرائم حوزه فضای مجازی عنوان كرد و گفت: دادستانی با متخلفین و مرتكبین جرم در فضای مجازی قاطعانه برخورد خواهد کرد.

وی در خصوص برخورد دادستانی با سارقان مسلح و مجرمان اظهار داشت: برنامه ریزی بسیار خوبی برای شناسایی هرچه سریعتر مجرمان و سارقان صورت گرفته و به زودی ستاد جرائم خاص نیز در استان تشكیل و آموزش ضابطین نیز آغاز خواهد شد.

محمد یاران با قدردانی از تلا‌شهای نیروهای پلیس و دستگاههای امنیتی در برقراری و حفظ امنیت و آرامش در جامعه افزود: همكاری صمیمانه مردم با نیروی پلیس و نهادهای امنیتی در جهت شناسایی مجرمان و دستگیری آنان قابل تقدیر است و امروز ما شاهدیم كه ناب ترین اطلاعات، اطلاعات مردمی است.

کد خبر 2428631