۴ آذر ۱۳۹۳، ۱۵:۵۱

حجت الاسلام کلانتری:

۹۰۰ ناظر شرعی در کشتارگاه های کشور فعالیت می کنند

۹۰۰ ناظر شرعی در کشتارگاه های کشور فعالیت می کنند

سمنان - خبرگزاری مهر: مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان دامپزشکی کشور از فعالیت ۹۰۰ ناظر شرعی در کشور خبر داد و گفت: با استقرار ناظران روند نظارت بر ذبح شرعی دام و طیور در کشتارگاه ها با دقت انجام می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حمزه کلانتری صبح سه شنبه در گردهمایی ناظران شرعی و بهداشتی کشتارگاه های استان سمنان در اداره کل دامپزشکی این استان با اشاره به این مطلب که برنامه رونمایی کد حلال در هفته آینده اجرا می شود اظهار داشت: این برنامه با حضور علما و مسئولان دفاتر حوزه نمایندگی ولی فقیه در شیراز برگزار و برای اولین بار در ایران از کد حلال رونمایی می شود.

وی با بیان اینکه با درج کد حلال ناظران شرعی و محل کشتار دام مشخص می شود افزود: این کد دارای ارقام متفاوت و حدود هشت رقمی است.

۷۰۰کشتارگاه در کشور فعال هستند

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان دامپزشکی کشور با بیان اینکه پس از رونمایی از این کد ظرف سه تا شش ماه در کشور اجرای آن توسعه می یابد افزود: این کد بر روی تمام کشتارهای داخل و حتی محصولات صادراتی از ایران درج می شود.

کلانتری با تاکید بر اینکه تعداد کمی از کشتارگاه ها فاقد ناظر شرعی است گفت: سنتی بودن و قرار داشتن برخی از کشتارگاه ها با شمار کشتار محدود در برخی نقاط دور افتاده از مهمترین دلیل این مهم است.

وی نظارت بر ارائه غذای سالم و حلال را از وظایف این سازمان دانست و اضافه کرد:حوزه نمایندگی ولی فقیه در نظر دارد امسال طبق قانون برای این مراکز نیز ناظر تعیین کند.

کلانتری همچنین از فعالیت ۷۰۰کشتار گاه فعال در کشور خبر داد و گفت: حتی مراکز فراوری و آبزیان نیز تحت نظارت ناظران قرار دارد.

تهیه غذای سالم و حلال مهمترین وظیفه دامپزشکی است

مدیر کل دامپزشکی استان سمنان نیز در این گردهمایی تهیه غذای سالم و حلال را وظیفه دامپزشکی برشمرد و اظهار داشت: موارد مربوط به ذبح شرعی به طور کامل در این استان رعایت می شود.

محمد سعیدی از وجود ۱۳ کشتارگاه در این استان خبر داد و گفت: در تمام این کشتارگاه ها ناظران شرعی فعالیت دارند.

وی افزود: بر اساس دستورالعمل جدید ناظران شرعی از این پس در مراکز صید و فرآوری و نیز بسته بندی نیز مستقر و فعال می شوند.

در این گردهمایی که با حضور ناظران شرعی و برخی از مسئولان کشتارگاه های استان سمنان برگزار شد مسائل آموزشی و برنامه های تقویت نظارت ها بر کشتار شرعی دام و طیور ارائه شد.

کد خبر 2428854

برچسب‌ها