۵ آذر ۱۳۹۳، ۹:۲۶

لطفی:

بارش برف در مناطق کوهستانی قزوین ادامه دارد

بارش برف در مناطق کوهستانی قزوین ادامه دارد

قزوین- خبرگزاری مهر: مدیر راهداری اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: با تداوم بارش برف در محورهای کوهستانی استان عملیات برفروبی و نمک پاشی در مسیرهای اصلی آغاز شده است.

جواد حق لطفی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: ادامه بارش برف در مناطقی از استان موجب شده ماموران راهداری ضمن آمادگی کامل برای بازکردن مسیرها اقدامات لازم را انجام دهند.

حق لطفی افزود: همزمان با بارش برف در کوهین، الموت، طالقان و طارم، عملیات برفرویی و نمک پاشی نیز در این مناطق در حال انجام است.

وی افزود: بارش برف در گردنه های بهرام آباد و قسطین لار همچنان ادامه دارد و تردد وسایل نقلیه فقط با زنجیر چرخ امکان پذیر است.

مدیر راهداری اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین تصریح کرد: پنج اکیپ و ۸۵ راهدار با استفاده از۴۰ دستگاه ماشین آلات در محورهای یاد شده انجام وظیفه می کنند.

این مسئول از رانندگان خواست قبل از مسافرت و ترد در جاده ها با تلفن گویای ۱۴۴ مرکز مدیریت راهداری تماس گرفته، از وضعیت راهها مطلع شده و پس از مجهز کردن وسایل نقلیه خود به زنجیر چرخ و داشتن وسایل گرم کننده و مواد غذایی با احتیاط حرکت کنند.

غفور فلاح رئیس پیش بینی اداره کل هواشناسی قزوین نیز در ادامه بیان کرد: براساس آخرین نقشه های پیش یابی و تصاویر ماهواره ای، با توجه به ورود سامانه بارش زا به این استان که اواخر روز گذشته روی داد، در تمامی شهرهای شمالی استان بارش ها بصورت برف گزارش شده است.

وی یادآور شد: بارش ها تا ظهر امروز ادامه دارد و با ورود یک سامانه بارش زای دیگر که از اواخر روز جمعه هفته جاری روی می دهد، دوباره شاهد بارش های قابل توجهی تا اواخر روز شنبه هفته آینده در استان قزوین نیز خواهیم بود.

 

کد خبر 2429110