۵ آذر ۱۳۹۳، ۱۴:۲۹

استاندار مرکزی:

سنگینی تکلیف بسیجیان، ،بیش از مردم عادی است/ همه مردم نسبت به تحقق اقتصاد مقاومتی تکلیف دارند

سنگینی تکلیف بسیجیان، ،بیش از مردم عادی است/ همه مردم نسبت به تحقق اقتصاد مقاومتی تکلیف دارند

اراک-خبرگزاری مهر: استاندار مرکزی گفت: در سالی که توسط مقام معظم رهبری با عنوان سال اقتصاد و فرهنگ نامگذاری شده و با عنایت به اینکه اقتصاد و فرهنگ در کل کشور مبنای امور قرار گرفته است همه مردم و دستگاه های اجرایی نسبت به تحقق این امر مسئولیت دارند و در این بین تکلیف بسیج و بسیجیان به عنوان یکی از پایه های اصلی حفظ استقلال ایران اسلامی بیش از دیگران می باشد.

محمدحسین مقیمی پیش از ظهر چهارشنبه در همایش شکوه هجرت اردوهای جهادی سال ۹۳  هفته بسیج را فرصتی برای یادآوری رشادت ها و دلاوری های بسیجیان در دوران های مختلف به خصوص در زمان دفاع مقدس دانست و ادامه داد: با توجه به هجمه های بی امان دشمنان انقلاب اسلامی از لحاظ ضربه زدن به فرهنگ و اقتصاد کشور باید مسئولین و مردم فعالیتی دوچندان را در رابطه با حفظ استقلال کشور از لحاظ اقتصادی و فرهنگی داشته باشند.

وی با بیان اینکه دشمنان با استفاده از تمامی امکانات و تکنولوژی های روز دنیا سعی بر جلوگیری از ورود ایران اسلامی به بسیاری از علوم و فنون دارند، اظهار داشت: ورود بسیج برای تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی با تشکیل و توجه بیشتر به اردوهای هجرت و اعزام اکیپ های پزشکی، مشاوره ای و عمرانی به مناطق محروم از کارهای بزرگی می باشد که در این خصوص صورت گرفته است.

استاندار مرکزی ایجاد اشتغال خانگی توسط بسیج در مناطق محروم را از جمله عوامل تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور اعلام و عنوان کرد: باور مردم به این مهم که می توانند با استفاده از امکانات خرد و ناچیزشان کارهای بزرگی را انجام دهند می تواند به ایجاد اشتغال و توسعه استان و در نهایت آبادانی کشور کمک بسزایی را داشته باشد.

الگوسازی برای جوانان مهمترین هدف بسیج سازندگی است

مسئول بسیج سازندگی سپاه روح ا... استان مرکزی هم در این همایش گفت: تحقق سیاست های اقتصاد مقاومت، الگوسازی برای جوانان و تسهیل نظام اداری دستگاه های اجرایی از جمله اهداف بسیج سازندگی تلقی می شود.

سرهنگ احمد حاتمی پور با بیان اینکه در سال گذشته توسط بسیج سازندگی استان مرکزی ۸ میلیارد تومان تسهیلات با همکاری بانک های عامل به بسیجیان اعطا شده است، افزود: امسال نیز ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات برای بهره برداری از طرح های خود اشتغالزا به بسیجیان در سطح استان اعطا خواهد شد.

وی ادامه داد: در سال ۹۳ تاکنون هزار و ۳۳۲ طرح اقتصاد مقاومتی در استان به بهره برداری رسیده است و در حوزه اردوهای جهادی نیز ۱۲ هزار نفر به مناطق محروم اعزام شده اند.

حاتمی پور ابراز کرد:  امسال در حوزه بسیج دانش آموزی ۲۲۵ مدرسه با متراژی بالغ بر ۹۸ هزار مترمربع رنگ آمیزی شده و این در حالی است که در حوزه اردوهای جهادی ۲۱ گروه نیز در بخش روستاها و مناطق محروم فعالیت نموده اند.

مسئول بسیج سازندگی سپاه روح ا... استان مرکزی اعزام ۱۸۴ اکیپ پزشکی به مناطق روستایی محروم را از دیگر فعالیت های بسیج سازندگی در سال ۹۳ دانست و بیان کرد: ارائه مشاوره، جایگزینی کشت گیاهان دارویی و زعفران در مناطق کم آب شازند، فراهان و خمین از دیگر فعالیت های صورت گرفته توسط بسیج سازندگی استان مرکزی در راستای تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی بشمار می رود.

وی وارد کردن بیش از ۱۰۰ تن پیاز زعفران از خراسان جنوبی به استان مرکزی را از دیگر اقدامات بسیج سازندگی برشمرد و عنوان کرد: سال گذشته نیز در آشتیان ۷۰ هکتار گلرنگ یا دانه های روغنی را کشت کردیم و در این زمینه هم به دو هزار نفر آموزش و گواهینامه داده شد.

مدیرعامل شعب بانک مهر اقتصاد استان مرکزی هم در حاشیه این همایش به خبرنگار مهر گفت: بانک مهر اقتصاد ایران ۴ فعالیت ویژه در رابطه با تامین مسکن بسیجیان، اشتغال و اقتصاد مقاومتی را بر عهده دارد.

آزادیان با بیان اینکه این بانک تسهیلات پرداختی را در قالب تسهیلات قرض الحسنه به بسیجیان واجدالشرایط اعطا می کند، افزود: امسال ۳۰ میلیارد تومان تسهیلات را این بانک باید در استان مرکزی به بسیجیان واجدالشرایط اعطا نماید.

مدیرعامل شعب بانک مهر اقتصاد استان مرکزی بیان داشت: پارسال نیز بانک مهر اقتصاد استان مرکزی حدود ۴۱۵ میلیارد تومان تسهیلات را در راستای تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی به بسیجیان در سراسر استان اعطا نمود.

استقلال و آزادی نظام جمهوری اسلامی ایران در گرو وحدت ملی مردم و تعامل خوب مردم و مسئولین، همچنین مقاومت مردم در برابر تهدیدات مختلف دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

تشکیل بسیج به فرمان امام (ره) در راستای رسیدگی به اقشار محروم جامعه و توانمندسازی این قشر، ایجاد همبستگی بیشتر بین مردم و دفاع از آرمان های انقلاب اسلامی در نخستین روزهای تشکیل انقلاب اسلامی ایران صورت گرفت، اینک بعد از گذشت بیش از ۳۰ سال از تشکیل انقلاب اسلامی ایران نقش بسیج بر هیچکس پوشیده نیست و بسیجیان توانسته اند با حضور پرشور و تاثیرگذارشان در صحنه های مختلف دفاع مقدس و دوران سازندگی و در زمان فعلی تحریم جمهوری اسلامی ایران همچنان یکی از پایه های اصلی انقلاب اسلامی باشند.

گفتنی است در پایان این همایش از بسیجیان فعال اقتصادی در استان مرکزی با اعطای لوح، تقدیر به عمل آمد.

 

 

 

 

 

کد خبر 2429445

برچسب‌ها