۵ آذر ۱۳۹۳، ۱۵:۵۸

کسائیان مطرح کرد:

صنعت گردشگری مهمترین راه خروج ایران از رکود اقتصادی

صنعت گردشگری مهمترین راه خروج ایران از رکود اقتصادی

اصفهان – خبرگزاری مهر: رئیس اتاق بازرگانی اصفهان گفت: صنعت گردشگری برترین راه خروج ایران از رکود اقتصادی است اما هنوز نتوانسته ایم زیرساخت های لازم برای این صنعت را در کشور فراهم کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، خسرو کسائیان پیش از ظهر امروز در همایش معرفی فرصت های سرمایه گذاری در صنعت گردشگری اصفهان اظهار داشت: امروز بسیاری از کشورها در رکود اقتصادی به سر می برند که نعمت گردشگری یکی از مهم ترین راه های خروج از این بحران است.

وی با بیان اینکه صنعت گردشگری برترین راه برای رونق اقتصادی کشور است، افزود: هنوز نتوانسته ایم زیرساخت های لازم برای این صنعت در کشور ایران و استان اصفهان را فراهم کنیم.

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان تاکید کرد: با توسعه صنعت و در مخاطره قرار گرفتن محیط زیست از جنبه های مختلف آبی، خاکی و غیره به نظر می رسد زمان آن فرا رسیده تا برای توسعه اقتصادی استان راهکارهای دیگری را دنبال کنیم.

وی ادامه داد: مطالعات کارشناسی دولت در بخش خصوصی نشان می دهد استفاده و توسعه گردشگری یک ضرورت است و بر این اساس کمیسیون گردشگری در اتاق بازرگانی اصفهان فعال شده است.

کسائیان تصریح کرد: با مطالعات وسیع 51 طرح در اصفهان به عنوان فرصت های گردشگری اصفهان ارائه شده و در کتابی به چاپ رسیده است.

وی اضافه کرد: گردشگران خارجی پس از بازگشت و  مشاهده بناهای تاریخی چیزی از فرهنگ ایران را با خود همراه نمی برند و ما باید به گونه ای اطلاع رسانی کنیم که فرهنگ و تاریخ پرافتخار خود را با مدرک به آنها نشان دهیم.

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان ابراز داشت: بر این اساس اتاق بازرگانی اصفهان تصمیم گرفت برای رفع این نقصان کتاب تاریخ حرف، صنایع و  تجارت اصفهان را در شش جلد به رشته تحریر دربیاورد تا در آینده با ترجمه این کتاب به زبان های دیگر، گردشگران خارجی نیز سابقه پرتمدن اصفهان را بشناسند.

به گزارش مهر، در این مراسم از خلاصه یک جلدی کتاب "تاریخ حرف صنایع و تجارت استان اصفهان" توسط استاندار و شهردار اصفهان رونمایی شد.

 

کد خبر 2429620

برچسب‌ها