۵ آذر ۱۳۹۳، ۱۷:۵۸

نوری:

احیاء شورای عالی صادرات کشور نوید بخش رونق فعالیتهای اقتصادی است

احیاء شورای عالی صادرات کشور نوید بخش رونق فعالیتهای اقتصادی است

سمنان - خبرگزاری مهر: مدیر کل دفتر برنامه ریزی و تجارت سازمان توسعه تجارت ایران، احیاء شورای عالی صادرات توسط دولت تدبیر و امید را نویدبخش رونق فعالیتهای اقتصادی در صادرات دانست و گفت: این شورا در دولت گذشته مغفول مانده بود ولی مجددا از تیر ماه امسال فعالیت خود را آغاز کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، فرهاد نوری بعدازظهر چهارشنبه در آئین تجلیل از صادر کنندگان برتر استان سمنان در اتاق بازرگانی این استان ضمن بیان اینکه توسعه صادرات غیرنفتی در کشور به تعامل و صدای واحد بخش دولتی و خصوصی نیازمند است اظهار داشت: دولت برای برنامه ریزی در بخش های مختلف اقتصادی و صادراتی از بخش خصوصی پیام می گیرد.

وی با اشاره به فعالیت برخی شعبه های استانی شورای عالی صادرات در کشور، افزود: این شورا ابزار قانونی و قدرتمند برای حفظ منافع صادر کنندگان و حمایت از آنهاست و جایگاه ساختاری و قانونی برای دفاع از صادرات در دولت و مجلس شورای اسلامی است.

مدیر کل دفتر برنامه ریزی و تجارت سازمان توسعه تجارت ایران با تاکید بر اینکه روانسازی و تسهیل در امور مختلف تجاری از دستاوردهای دولت یازدهم پس مذاکرات هسته ای است تصریح کرد: با این مذاکرات ادبیات گفتگو در دنیای درهم پیچیده امروز روان شده و ادبیات انحصاری گذشته تا حدودی از بین رفته است.

آئین تجلیل از صادر کنندگان برتر استان سمنان

باید بخش خصوصی را باور کنیم

استاندار سمنان نیز در این آئین ضمن تبریک هفته بسیج با تاکید بر اینکه ما باید بخش خصوصی را باور کنیم افزود: اگر میخواهیم اقتصاد مقاومتی و اقتصاد پایدار داشته باشیم باید به  بخش خصوصی مانند بخش دولتی اعتماد کنیم.

 محمد وکیلی خواستار توجه بیشتر مسئولان برای حل مسایل و مشکلات بخش خصوصی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور شد و خطاب به صادر کنندگان تصریح کرد: مسئولان و مدیران دولتی باید بنشینند و شما صادر کنندگان مسائل و مشکلات را بازگو کنید جلسات نباید تشریفاتی باشد بلکه برای حل مشکل تولید کنندگان و صادرکنندگان باشد.  

وی با اشاره به طرح مسائل و مشکلات صادر کنندگان بر تلاش مسئولان برای رفع آنچه مربوط به استان می شود در داخل استان تاکید کرد و گفت: اگر ما بتوانیم از لحاظ اقتصاد مقاومتی و اقتصاد پایدار، خود را قوی کنیم دیگر تحریم ها علیه کشور ما نمی تواند تاثیر گذار باشد و در این رابطه باید بستر را در استان مهیا سازیم تا تولید کنندگان و صادر کنندگان برای استمرار کارشان با مشکلی مواجه نباشند.

اتصال خط راه آهن شاهرود به اینچه برون در دست اقدام

استاندار سمنان همچنین افزود: در راستای رونق گرفتن صادرات و تولید به دنبال وصل کردن خط راه آهن شاهرود به اینچه برون هستیم که اگر این اتفاق بیفتد در امر صادرات تسهیل خواهد شد.

وکیلی همچنین از ترخیص اتومبیل در گمرک استان سمنان خبر داد و گفت: این هم ظرفیت خوبی برای خودرو سازان است که باید تلاش کنیم استان قطب سوم خودرو سازی در کشور شود.

آئین تجلیل از صادر کنندگان برتر استان سمنان

ظرفیت فرودگاه های شاهرود و سمنان در عرصه ترابری مهم است

استاندار سمنان ظرفیت فرودگاه های شاهرود و سمنان را در عرصه ترابری مهم برشمرد و افزود: با احداث منطقه ویژه اقتصادی در گرمسار و برنامه ریزی برای این منطقه در شرق استان فرصت خوبی برای صادر کنندگان و بخش تولید است. وکیلی، همچنین در اختیار قرار گرفتن واگن های راه آهن برای صادرات را امری موثر در راستای صدور کالا از استان سمنان برشمرد.

وی همچنین بر ایجاد نمایشگاه های صادراتی و تولیدات استان سمنان در داخل و خارج از استان و کشورهای منطقه، شناسایی مزیتهای نسبی و بالا بردن سهم صادرات با توجه به تولیدات خوب محصولات کشاورزی، شناسایی بازارهای مختلف اطراف کشور، پیگیری در خصوص برگزاری دوره های آموزشی برای صادر کنندگان به عنوان یک بحث علمی و جهانی و توجه به ذخایر قوی معدنی به عنوان یک ظرفیت  و پتانسیل مهم برای استان سمنان تاکید کرد.

استاندار سمنان با تاکید بر اینکه مردم ایران نگران نتیجه مذاکرات نیستند گفت: ملت ما منابع و امکانات بسیار قوی و بزرگی دارد که میتواند با بکارگیری آن چرخه اقتصاد کشور را به گردش در آورد.

بخش تولید استان سمنان نوپا است

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان نیز در این آئین با اذعان بر اینکه بخش تولید در این استان نوپا است، گفت: این صنعت نیازمند استفاده از تجارب نوین و تکنولوژی‌های روز است.

علی اصغر جمعه ای با اشاره به فعالیت دولت تدبیر و امید در مذاکرات هسته ای با گروه ۵+۱ در بیش از یک سال گذشته، اظهار داشت: تحرک دولت یازدهم باعث شد که طرف مقابل نتواند نه بگوید و تمدید زمان مذاکره را خواستار شود.

 وی با مقایسه مذاکرات در زمان دولت تدبیر و امید با دوران پیش از آن، افزود: مذاکرات و قدرت ایران اسلامی در این دوره با دوره قبل از آن قابل مقایسه نیست و امیدواریم این فعالیتها به گشایش اقتصادی بیشتر برای کشور منجر شود.

جمعه ای خواستار برطرف شدن برخی مشکلات داخلی برای صادر کنندگان شد و با اشاره به ایجاد عوارض برای صادرات برخی کالاها مانند سرب و روی، خاطرنشان کرد: در تصمیم گیری در مورد برخی مسایل باید از تشکلهای مربوطه مشاوره گرفته شود و این مطلب تکلیفی قانون نیز هست.

آئین تجلیل از صادر کنندگان برتر استان سمنان

رتبه دوم استان سمنان در تولید زغال سنگ کشور

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان با اشاره به  برخی  از توانمندیهای این استان در بخشهای مختلف اظهار داشت: این استان رتبه اول ذخیره گچ و سلستین، رتبه پنجم در تعداد معادن، رتبه ششم در میزان استخراج، رتبه ششم در اشتغال در بخش معدن، رتبه سوم در صادرات مواد معدنی و رتبه دوم در تولید زغال سنگ در کشور را دارد.

بهروز اسودی با تاکید برهدف گذاری سال ۹۲ برای صادرات به میزان ۱۵۰ میلیون دلار و تحقق ۱۲۷ درصدی آن به میزان ۱۹۱ میلیون دلار عنوان کرد: استان سمنان شش دهم صادرات کشور را انجام می دهد.

 وی با اشاره به هدف گذاری صادرات استان سمنان برای سالجاری به میزان ۳۰۰ میلیون دلار، تصریح کرد: بدون پتروشیمی و مواد پایه نفتی، این استان در صادرات بخشهای صنعت، معدن و تجارت برای صادرات ۱۹۳ میلیون دلاری برنامه ریزی کرده است.

 در پایان این مراسم از ۱۲ صنعتگر برتر استان سمنان تجلیل شد.

کد خبر 2429702