۶ آذر ۱۳۹۳، ۱۴:۰۷

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان مرکزی:

مبارزه با کودک آزاری از برنامه های مورد نیاز جامعه است

مبارزه با کودک آزاری از برنامه های مورد نیاز جامعه است

اراک- خبرگزاری مهر: دوره راهنماي نحوه مداخلات علمي، تخصصي در كودك آزاری با هدف ارتقای دانش علمی کارشناسان مراکز اورژانس اجتماعی به همت دفتر امور آسيب ديدگان اجتماعي در دانشگاه علمی كاربردی بهزیستی استان برگزار شد .

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان مرکزی ظهر پنجشنبه در حاشیه دوره راهنمای نحوه مداخلات علمی و تخصصی در کودک آزاری و در گفتگو با خبرنگار مهر اعلام کرد: کودک آزاری پدیده ای جهانی و شایع است و انواع آن به شیوه های مختلف گزارش می شود و عمده قربانیان این پدیده را کودکان و نوجوانان در حال رشد تشکیل می دهند.

آذردخت همتا بیان کرد: کودکان کار به دلیل آسیب پذیری های دوره رشد و تکامل، پیامدهای گاه جبران ناپذیری را تجربه می کنند و به همین دلیل بهزیستی استان نیز برای کاهش این پیامدها برنامه های شناسایی و پیشگیری از کودک آزاری را در سطح گسترده اجرا می کند.

وی در تشریح برنامه های بهزیستی در خصوص کودک آزاری بیان داشت: یکی از این برنامه ها برقرار کردن خطوط تلفنی و مداخله از طریق تیم های سیار است که با هدف مداخله فوری در این شرایط، خط ۱۲۳ و اورژانس اجتماعی نیزدر بیشتر شهرستانها راه اندازی شده است.

معاون اموراجتماعی بهزیستی استان مرکزی ادامه داد: توجه به سبب شناسی کودک آزاری یکی از مهمترین عواملی است که کارشناسان اورژانس اجتماعی باید بدان توجه کنند زیرا در خلال توجه به این مطلب است که می‌تواند مداخله مناسب را طرح ریزی، بررسی و هدایت کند.

وی با بین اینکه عوامل موثر در کودک آزاری در همه موارد یکسان و مشابه نیست و به مجموعه ای از عوامل بستگی دارد، افزود: با توجه به امضای تفاهم نامه بين مركز توسعه پيشگيري و درمان اعتياد سازمان بهزيستي كشور و معاونت امور اجتماعي سازمان در خصوص تسهيل روند ارائه خدمات درمان اعتياد به افراد در معرض آسيب و آسيب ديده اجتماعي، کمک های قابل توجهی به منظور فراهم کردن زمینه پیشگیری از بروز آسیب اجتماعی در افراد و یا بازگشت افراد آسیب دیده اجتماعی به کانون خانواده انجام شده است.

کد خبر 2431006

برچسب‌ها