۷ آذر ۱۳۹۳، ۱۲:۴۷

اردوغان:

خارجی‎ها مسلمانان را دوست ندارند آنها فقط عاشق پول هستند

خارجی‎ها مسلمانان را دوست ندارند آنها فقط عاشق پول هستند

رئیس جمهور ترکیه، کشورهای غربی را متهم کرد که برای استفاده از ثروت های موجود در خاورمیانه اقدام به ناامن کردن کشورها و بر افروختن آتش جنگ در این منطقه می کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از حریت، "رجب طیب اردوغان" که در نشست همکاری اقتصادی سازمان همکاری اسلامی سخنرانی می کرد در ادامه گفت: خارجی ها قادر به حل مشکلات خاورمیانه نیستند چون کشورهای غربی، ما مسلمانان را دوست ندارند و بیشتر به پول علاقه مند هستند. 

اردوغان افزود: فقط خود ما می توانیم مشکلاتمان را حل کنیم. خارجی ها عاشق نفت، طلا، الماس و نیروهای کار ارزان قیمت جهان اسلام هستند. آنها درگیری ها، جنگ ها و اختلافات و چند دستگی  را در خاورمیانه دوست دارند . به سخنان من اعتماد کنید آنها ما را دوست ندارند. 

رئیس جمهور ترکیه در ادامه انتقاد از کشورهای غربی گفت: آنها همانند دوست به نظر می رسند اما می خواهند که ما بمیریم آنها دوست دارند تا مرگ کودکان ما را ببینند. تا چه زمانی می خواهیم با این وضعیت زندگی کنیم؟ 

اردوغان اظهار داشت : تنها راه و یا وضعیتی که می تواند به مشکلات موجود در خاورمیانه غلبه کند اتحاد است. کشورهای خاورمیانه می توانند مشکلات موجود را خودشان بدون اتکا به کشورهای غربی حل کنند. 

کد خبر 2431347

برچسب‌ها