۷ آذر ۱۳۹۳، ۲۰:۴۶

تابش:

سه‌هزار میلیارد تومان برای مقاوم‌سازی ۲۰۰ هزار واحد مسکونی مصوب شد

سه‌هزار میلیارد تومان برای مقاوم‌سازی ۲۰۰ هزار واحد مسکونی مصوب شد

بوشهر - خبرگزاری مهر: رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: توسط دولت، سه‌هزار میلیارد تومان برای مقاوم‌سازی ۲۰۰ هزار واحد مسکونی مصوب شد.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا تابش عصر جمعه در آئین افتتاح واحدهای مسکونی شهرستان دشتستان اظهار داشت: زمین‌لرزه سال گذشته در شهرستان دشتستان باعث بروز خسارت‌هایی به واحدهای مسکونی در نقاط مختلف این شهرستان شد.

وی با اشاره به ورود خسارت به واحدهای مسکونی در هفت شهر و ۴۷ روستای دشتستان، اضافه کرد: رئیس جمهور و تعدادی از اعضای دولت در همان روزهای نخستین وقوع زلزله به این شهرستان آمده و پیگیری‌های لازم برای بازسازی واحدهای مسکونی صورت گرفت.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به تخریب بیش از چهار هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی بر اثر زمین‌لرزه سال گذشته شهرستان دشتستان، اذعان داشت: استاندار بوشهر نیز تلاش بسیار زیادی برای تکمیل و بهره‌برداری از این واحدهای مسکونی داشته است.

وی با اشاره به تخریب کامل یک‌هزار و ۸۰۰ واحد تخریب بر اثر زمین لرزه شهرستان دشتستان، اضافه کرد: دو هزار واحد نیز تعمیری و یک هزار واحد نیز نیازمند دیوارکشی بود.

تابش از تصویب ۹۲۰ میلیارد ریال برای بازسازی واحدهای زلزله دشتستان توسط دولت خبر داد و تاکید کرد: از این میزان اعتبار ۸۸۰ میلیارد ریال در اختیار بنیاد مسکن قرار گرفت تا عملیات بازسازی واحدهای تخریب شده اجرا شود.

وی از تخصیص ۱۰۰ میلیارد ریال دیگر در سال جاری برای سرعت بخشیدن به روند تکمیل این طرح‌ها خبر داد و بیان داشت: استاندار بوشهر پیگیری‌های گسترده‌ای را برای بازسازی این واحدها داشته است.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از تکمیل بازسازی ۹۰ درصد واحدهای تخریب شده و انجام ۹۵ درصد برنامه‌های تعمیراتی خبر داد و افزود: در زمینه احداث دیوار برای واحدهای مسکونی دشتستان نیز شاهد پیشرفت ۸۵ درصدی هستیم.

وی افزود: هیئت دولت در سال جاری به منظور مقاوم‌سازی ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در سراسر کشور، سه هزار میلیارد تومان را مصوب کرده است که نقش مهمی در بهسازی واحدها خواهد داشت.

کد خبر 2431521

برچسب‌ها