۸ آذر ۱۳۹۳، ۹:۴۱

الله وردی:

مقابله با بیماری ایدز عزم جدی همگانی را می‌طلبد

مقابله با بیماری ایدز عزم جدی همگانی را می‌طلبد

بجنورد - خبرگزاری مهر: مدیركل سازمان بهزیستی خراسان شمالی گفت: مقابله با بیماری ایدز نیازمند عزم جدی همه افراد جامعه است.

رضا الله وردی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به روز جهانی ایدز و هفته اطلاع رسانی در باره این بیماری، افزود: فرهنگ سازی و ترویج فرهنگ سبك زندگی اسلامی در بین آحاد جامعه به خصوص نسل جوان در كاهش بیماری های حاصل از رفتارهای پرخطر موثر است.

وی اظهار داشت: بیماری ایدز خود نوعی بیماری حاصل از رفتارهای پرخطر است كه متاسفانه نسل جوان بیشتر از سایر افراد جامعه درگیر این بیماری هستند.

الله وردی با تاكید براینكه برای مقابله با بیماری ایدز همه افراد باید عزم جدی داشته باشند تصریح كرد: هر دستگاه  و نهادی باید وظیفه خود را در راستای اطلاع رسانی و آموزش مقابله با این بیماری به خوبی انجام دهد.

این مقام مسئول اظهار داشت: سازمان بهزیستی خراسان شمالی با برگزاری دوره های آموزشی در زمینه بیماری های عفونی از جمله HIV با همکاری معاونت بهداشتی و دانشگاه علوم پزشکی سعی در كاهش و آگاه سازی بیشتر افراد در این خصوص دارد.

وی گفت: شركت كنندگان و گروه هدف در این دوره ها با انوع آموزش ها در زمینه های عوامل بیماری زا، راه های انتقال بیماری ایدز، روش های تشخیص، علائم بیماری، روش های پیشگیری از آن و ... آشنا می شوند.

الله وردی اظهار داشت: با آموزش های درست و آگاهانه هزینه های درمان نیز كاهش می یابد.

وی تصریح کرد: آموزش ها باید از طریق روش های موثر در نسل جوان انجام شود تا اثرات آن نمایان شود.

به گزارش خبرنگار مهر، اول دسامبر مصادف با دهم آذرماه به عنوان روز جهانی ایدز و دهم لغایت شانزدهم آذر ماه نیز بعنوان هفته اطلاع رسانی درباره ایدز درنظر گرفته شده است.

کد خبر 2431583

برچسب‌ها