۸ آذر ۱۳۹۳، ۱۲:۴۸

همزمان با سراسر كشور/

مانور زلزله در مدارس خراسان شمالی برگزار شد

مانور زلزله در مدارس خراسان شمالی برگزار شد

بجنورد – خبرگزاری مهر: همزمان با سراسر كشور شانزدهمین مانور سراسری زلزله در مدارس خراسان شمالی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، شانزدهمین مانور سراسری زلزله ظهر شنبه با شعار "آیا مدرسه من در برابر زلزله ایمن است؟" همزمان با سراسر كشور در مدارس خراسان شمالی و دبیرستان دخترانه شهدای غزه بجنورد برگزار شد.

مدیركل آموزش و پرورش خراسان شمالی در این مانور افزود: این استان، یكی از استان های زلزله خیز كشور محسوب می شود و برگزاری این مانورها، آمادگی مردم این استان را در برابر بلایای طبیعی دو چندان می كند.

وی با تاكید بر نهادینه شدن فرهنگ ایمنی در برابر زلزله اظهار داشت: برگزاری مانورها و آموزش های لازم و به موقع سبب می شود تا افراد در برابر حوادث آمادگی های كامل داشته باشند.

این مسئول افزود: آموزش های لازم در مدارس به دانش آموزان و انتقال آن به خانواده ها در نهادینه شده فرهنگ ایمنی در برابر زلزله تاثیر گذار است.

لنگری تاكید كرد: آموزش ها همیشه نباید در قالب مانور برگزار شود بلكه آموزش های ایمنی همیشه باید به دانش آموزان ارائه شود تا آمادگی آنها افزایش یابد.

 مدیركل آموزش و پرورش خراسان شمالی هدف از برگزاری این مانور را كاهش تلفات و خسارات ناشی از زلزله، ارتقای فرهنگ ایمنی و مقام سازی، ایجاد آمادگی برای انجام واكنش های سریع و صحیح در مقابل زلزله، ایجاد ارتقای مهارت های فردی و جمعی دانش آموزان و ... عنوان كرد.

سرپرست جمعیت هلال احمر خراسان شمالی نیز در این مراسم گفت: باتوجه به قرار گرفتن خراسان شمالی بر روی گسل زلزله، باید آموزش ها و زمینه های لازم به منظور كاهش بلایا فراهم شود.

حسن شكوی نسب افزود: باید مانورها از سوی دانش آموزان و افراد به صورت جدی تلقی شود و شرایط را بحرانی در نظر بگیرند تا آمادگی های لازم در برابر حوادث داشته باشند.

وی با تاکید بر استفاده از ظرفیت دانش آموزان تصریح كرد: دانش آموزان بهترین قشری هستند كه می توان آموزش های ایمنی در برابر زلزله را از طریق آنان به سایر افراد جامعه منتقل كرد.

به گزارش خبرنگار مهر، در اجرای این مانور، جمعیت هلال احمر خراسان شمالی، نیروی انتظامی، اورژانس اجتماعی ۱۲۳، اورژانس ۱۱۵، آتش نشانی و آموزش و پرورش شركت داشتند.

کد خبر 2431933

برچسب‌ها