۸ آذر ۱۳۹۳، ۱۳:۰۲

بازوند مطرح کرد:

۶۶ درصد مدارس لرستان مقاوم سازی شدند/ ۴۵۰۰ کلاس درس نیازمند ایمن سازی

۶۶ درصد مدارس لرستان مقاوم سازی شدند/ ۴۵۰۰ کلاس درس نیازمند ایمن سازی

خرم آباد - استاندار لرستان گفت: خوشبختانه حدود ۶۶ درصد مدارس استان ایمن سازی شده اند.

به گزارش خبرنگار مهر، هوشنگ بازوند پیش از ظهر شنبه در شانزدهمین مانور زلزله و ایمنی در مدرسه بحرالعلوم خرم آباد اظهار داشت: استان لرستان جزء استان هایی است که خطرات حوادث غیرمترقبه مانند سیل، زلزله و حتی خشکسالی در آن به مراتب بیشتر از سایر استانهای دیگر است.

وی ایمن سازی را اولویت اول برای این استان حادثه خیز دانست و بیان داشت: ایمن سازی در بحث سازه ای یکی از اولویت های لرستان بوده که یک کار سخت افزاری است و مهندسان محاسب و ناظر بایستی در این زمینه دقت نظر داشته باشد.

استاندار لرستان در اینباره افزود: اداره کل نوسازی مدارس لرستان نیز پیگیر بحث ایمن سازی سازه ای در مدارس استان بوده و خوشبختانه در این زمینه حدود ۶۶ درصد مدارس استان ایمن سازی شده اند.

بازوند عنوان کرد: برای مقاوم سازی و بهسازی سایر مدارس اعتباری بالغ بر ۵۰۰ میلیارد تومان نیاز است.

وی اضافه کرد: ۳۴ درصد از مدارس لرستان غیر ایمن و نیازمند مقاوم سازی بوده که این میزان حدود چهار هزار و ۵۰۰  کلاس درس را شامل می شوند و به دنبال این هستیم که از محل اعتبارات ملی و عمرانی این مدارس را ایمن سازی کنیم.

استاندار لرستان ایمن سازی غیرسازه ای را یکی دیگر از روش های جلوگیری از وقوع خسارات زیاد در هنگام وقوع زلزله در مدارس دانست و اظهار داشت: برپایی مانورهای زلزله در مدارس و آموزش دانش آموزان در این زمینه از جمله راهکارهای مناسب برای کاهش تلفات و خسارات در هنگام وقوع بلایای طبیعی در مدارس است.

بازوند اهممیت ایمن سازی غیر سازه ای را در حد ایمن سازی سازه ای دانست و افزود: ارائه مطالب آموزشی در مدارس کشورهایی که احتمال وقوع زلزله در آنها کم است بیشتر از آموزش هایی است که در مدارس کشور ما ارائه می شود در حالیکه ایران و استان لرستان از مناطق زلزله خیز محسوب می شوند.

کد خبر 2431957

برچسب‌ها