۹ آذر ۱۳۹۳، ۱۰:۲۴

آئین بزرگداشت دکتر قریب-۳/

بدرالزمان قریب: عادت به این تجلیل‌ها ندارم/ تعارف بلد نیستم

بدرالزمان قریب: عادت به این تجلیل‌ها ندارم/ تعارف بلد نیستم

دکتر بدرالزمان قریب در آیین تجلیل و بزرگداشت خود گفت: از آنجا که آدم فروتنی هستم عادت به این تجلیل‌ها ندارم اما از محبت همه دوستان سپاسگذارم.

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر بدرالزمان قریب زبان‌شناس و سغدی پژوه معاصر، شب گذشته در آیین بزرگداشت خود در انجمن آثار و مفاخر فرهنگی ضمن سپاس از متولیان برگزاری این برنامه گفت: از کلیه عزیزانی که امشب بنده را مرهون محبت خود کردند سپاس‌گذارم اما به واقع آدم فروتنی هستم و اصلاً عادت به این قبیل تجلیل‌ها ندارم.

وی افزود: همواره خودم بوده‌ام و کتاب‌ها و تحقیقاتم و امروز خوشحالم که دانشجویانی را در کلاس‌هایم داشته‌ام که امروز هر یک استاد من شده‌اند. این‌ها همه فوق‌العاده‌اند.

دکتر قریب در ادامه ضمن تأکید بر اینکه «زحمات بسیاری کشیدم و مسیر زندگی‌ام فرازوفرودهای بسیاری داشت تا به امروز برسم» مرور کوتاهی بر مراحل مختلف تحصیلی خود در ایران و خارج از کشور داشت.

وی در ادامه به فعالیت‌های امروز خود اشاره کرد و گفت: امروز مشغول گردآوری مجموعه‌ای از واژگان سغدی هستم که در فرهنگ لغات سغدی نبوده و قصد دارم که این واژگان را در قالب فرهنگ کوچکی تدوین کنم. یک واژه‌نامه بلخی هم در دست تدوین داریم.

دکتر بدرالزمان قریب در پایان صحبت‌های کوتاهش تأکید کرد: چون تعارف بلد نیستم نمی‌دانم چگونه باید از عزیزانی که امشب به من لطف داشتند تشکر کنم اما از همین‌جا دست تک‌تک‌شان را می‌بوسم.

در آیین بزرگداشت دکتر بدرالزمان قریب لوح تقدیری منقش به نشان طلای انجمن آثار و مفاخر فرهنگی ایران با متنی به امضاء دکتر مهدی محقق به این بانوی دانشمند اهدا شد.

کد خبر 2432568

برچسب‌ها