۱۰ آذر ۱۳۹۳، ۹:۱۲

رحیمی زنگنه در گفتگو با مهر :

سیزدهمین همایش ملی علمی - پژوهشی امام رضا(ع) در کرمانشاه برگزار می‌شود

سیزدهمین همایش ملی علمی - پژوهشی امام رضا(ع) در کرمانشاه برگزار می‌شود

کرمانشاه - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه از برگزاری سیزدهمین جشنواره ملی امام رضا(ع) با موضوع سیمای امام رضا(ع) در ادبیات تطبیقی خبر داد.

ابراهیم رحیمی زنگنه در گفتگو با خبرنگار مهر، از برگزاری سیزدهمین همایش ملی علمی - پژوهشی امام رضا(ع) در کرمانشاه خبرداد.

وی افزود: این جشنواره با عنوان سیمای امام رضا(ع) در ادبیات تطبیقی (فارسی – عربی) و در تاریخ ۲۷ مراد ۹۴ در استان کرمانشاه برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: رویکرد جشنواره امام رضا(ع) در سال ۹۴ "سبک زندگی رضوی" است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه با بیان اینکه بخش پژوهشی همایش و دبیرخانه موضوعی جشنواره در استان دایر شده است گفت: گستره برپایی جشنواره در سطح ملی بوده و علاقه‌مندان از سراسر کشور می‌توانند در این جشنواره شرکت کنند.

وی افزود: علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را تا پایان اردیبهشت ۹۴ به دبیرخانه همایش به آدرس کرمانشاه، بلوار شهید بهشتی، جنب سینما استقلال، اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه ارسال کنند.

رحیمی زنگنه افزود: شماره تلفن‌های ۳۸۲۳۸۳۸۰- ۰۸۳ و ۳۸۲۳۸۳۴۰ و آدرس اینترنتی http://kermanshah.farhang.gov.ir هم برای ارائه اطلاعات بیشتر در دسترس علاقمندان است.

وی شماره پیامک ۱۰۰۰۳۰۸۳۱ را نیز به عنوان  پل ارتباطی علاقه مندان با دبیرخانه همایش اعلام کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه گفت: علاقه‌مندان می‌توانند مقالات خود را به آدرس الکترونیکی جشنواره به نشانی Razavi.ksh@chmail.ir ارسال کنند.

رحیمی زنگنه با بیان اینکه آثار ارسالی برتر در تاریخ ۱۰ تیرماه ۹۴ برای ارائه در روز همایش معرفی می‌شوند، گفت: مقالات ارسالی به این همایش باید در بخش مطالعات نظری و  ادبی  ارائه شود.

وی گفت: در بخش مطالعات نظری نقد تطبیقی اندیشه‌های اصولی(توحید، نبوت، معاد، امامت، ولایت و عدالت) امام رضا(ع) و نقش محوری آن، تبیین و تحلیل تطبیقی بازتاب اهمیت فروعات شریعت(نماز، روزه، حج، جهاد و...) از نگاه امام رضا(ع)، نقد تطبیقی بازتاب فلسفه فکری و اندیشه‌ای(فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و...) امام رضا(ع)، بررسی تطبیقی جایگاه عرفان نظری و عملی امام رضا(ع)، تحلیل، نقد و بررسی تطبیقی فرهنگ و آموزه‌های تربیتی و اخلاقی امام رضا(ع) و... از جمله محورهای پژوهشی مقالات خواهد بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه تصریح کرد: بررسی بازتاب تطبیقی شخصیت امام رضا(ع) و فرهنگ رضوی در انواع ادبی فارسی و عربی، اشعار رضوی در بوته تحلیل‌های تطبیقی سبک شناختی، نقد و انواع ادبی، نقد و بررسی تطبیق شیوه‌ها و شگردهای داستان‌پردازی در ادبیات داستانی رضوی، تحلیل و بررسی تطبیقی اشعار رضوی در ادبیات عامه، فرهنگ بومی و فولکور و... هم از جمله محورهای همایش در بخش ادبی است.

کد خبر 2433204

برچسب‌ها